قطعه‌سازان داخلی برای تامین لوازم یدکی بازار وارد میدان شوند

جهان صنعت نیوز|  عضو صنایع  ومعادن مجلس درباره افزایش قیمت لوام یدکی در بازار، گفت: در هفته‌های اخیر نرخ ارز در بازار نه تنها به ثبات نسبی رسید بلکه روند کاهشی را تجربه کرد در نتیجه افزایش روزانه قیمت لوازم یدکی محلی از اعراب ندارد و دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع ورود کنند.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از  مصرف‌کننده باید به موضوع افزایش قیمت لوازم یدکی ورود کرده و دلایل این گرانی را مشخص کنند، افزود: بخشی از گرانی لوازم یدکی وارداتی به واسطه افزایش نرخ ارز و مشکلاتی که در اثر اعمال تحریم‌ها برای تولیدکنندگان ایجاد شد، طبیعی است اما قطعه سازان داخلی نیز توان مناسبی برای تولید قطعات و لوازم یدکی موردنیاز بازار دارند که باید برای حل این مشکل وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه قطعه‌سازان داخلی می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند، اظهار کرد: خودروسازان به قطعه‌سازان بدهکار هستند و این بدهی باعث شده قطعه سازان نتوانند در حوزه تامین و تولید موردنیاز قطعه فعالیت درستی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قطعه سازان برای تولید به نقدینگی نیاز دارند، خاطرنشان کرد: در صورتی که خودروسازان بدهی خود به خودروسازان را پرداخت کنند نقدینگی موردنیاز برای تولید قطعه فراهم می شود در نتیجه بازار با کاهش عرضه و در نتیجه گرانی روبه رو نمی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره وجود لوازم یدکی بی کیفیت چینی در بازار، گفت: مردم معمولا به دنبال اجناس ارزان قیمت هستند به همین دلیل قطعات بی کیفیت ارزان قیمت وارد کشور می شود.

عزیزی با بیان اینکه نمایندگی های ایران خودرو و سایپا خدمات گارانتی را با مردم گران حساب می کنند، تصریح کرد: در صورتی که مشتریان برای خدمات وارانتی نیز به سراغ نمایندگی ها روند باید هزینه های بسیاری پرداخت کنند در این شرایط خودرو سواران ناچاند به سراغ بازار آزاد و اجناس ارزان قیمت در مکانیکی ها روند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع افزایش قیمت لوازم یدکی رسیدگی کند.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 34093
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا