قانعی تأکید کرد: اولویت پترول، استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای تکمیل زنجیره ارزش در کمترین زمان است

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس، رشید قانعی در نشستی با سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران ضمن تشریح برنامه‌های راهبردی، طرح‌های توسعه‌ای و چشم‌انداز پترول اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بانک صادرات، زمینه‌های تحقق برنامه‌های راهبردی شرکت فراهم شود.


وی افزود: با تحقق برنامه‌های توسعه‌ای به زودی شاهد رشد قابل توجه پترول در صنعت، نزد سهامداران و ذی‌نفعان خواهیم بود.

مدیرعامل پترول، تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی را از اولویت‌های شرکت عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای تحقق این هدف در کمترین زمان ممکن برنامه‌ریزی مناسبی صورت پذیرد.

قانعی تأکید کرد: پترول در ادامه تعامل با بانک‌ها، نحوه همکاری با بانک صادرات ایران را نیز در دستور کار خواهد داشت.

وی بر تشکیل کمیته مشترک کارشناسی برای بررسی مسائل و زمینه‌های همکاری تأکید کرد و افزود: ظرفیت‌های همکاری پترول و بانک صادرات ایران در این کمیته بررسی می‌شود تا در نهایت خیر و برکت این همکاری نصیب سهامداران پترول و بانک صادرات ایران شود.

آمادگی بانک صادرات ایران برای انعقاد تفاهم‌نامه با پترول

سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات نیز در این نشست به شعب بانک صادرات ایران در کشورهای مختلف اشاره و اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار مطلوب بانک صادرات ایران در خارج از کشور می‌تواند در خدمت گروه پترول باشد.

وی بانک صادرات ایران را سومین بانک کشور عنوان کرد و افزود: در حوزه ارتباط با بخش صنعت به خصوص صنعت نفت و پتروشیمی پیشتاز هستیم و به لحاظ ظرفیت و امکانات مشکلی نداریم؛ سه شرکت سرمایه‌گذاری، صرافی و تأمین سرمایه داریم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بابت طلب بانک صادرات ایران از دولت، پارسال حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان سهام به بانک واگذار شده که بخشی از آن پتروشیمی و پالایشگاهی است و می‌توانیم به نحوی به گروه پترول واگذار کنیم.

ایمانی با اشاره به انواع امکانات و ابزارهای اعتباری بانک صادرات ایران ادامه داد: به عنوان نمونه با هلدینگ خلیج فارس، یک میلیارد دلار تفاهم‌نامه داریم. گروه پترول و بانک صادرات ایران می‌توانند نیازهای خود را طی نشستی عنوان کنند که در نهایت در قالب یک تفاهم‌نامه بتوانیم با هم همکاری کنیم.

وی افزود: من اعتقاد دارم که صنایع تولید و صنعت بانکداری مانند دو بال یک پرنده هستند که اگر یک بال دچار مشکل شود آن پرنده نمی‌تواند با یک بال پرواز کند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در پایان تأکید کرد: بانک صادرات ایران تماما برای مردم است و فقط ۸ درصد برای دولت است و خیرات و برکات این همکاری به طور قطع به مردم باز خواهد گشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 278222
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا