فساد خودروسازان را از بین ببرید تا بازار آشفته خودرو درست شود

جهان صنعت نیوز: نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه برون رفت از بازار آشفته خودرو پایان دادن به فساد در شرکت های خودروسازی است.


محمدرضا منصوری شب گذشته در نشست بررسی مشکلات شرکت های قطعه ساز ساوه با بیان اینکه راه برون رفت از بازار آشفته خودرو پایان دادن به فساد در شرکت های خودروسازی است، اظهار کرد: متاسفانه انحصارطلبی بر این مهم دامن زده است.

وی با اشاره به نوسانات اقتصادی بازار ارز در سال گذشته و هجوم نقدینگی برای پیش فروش خودرو اظهار کرد: هجوم نقدینگی برای پیش فروش خودرو چالش های جدی را برای سودجویی شرکت های خودرو ساز در برابر شرکت های قطعه ساز ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: برغم افزایش قابل توجه خودرو متاسفانه کیفیت و کمیت خودروهای تولیدی داخلی هیچ تغییری نداشته و همچنان بلای جان ایرانیان و ارابه مرگ است.
منصوری با اشاره به التهابات اخیر برای شرکت های قطعه ساز گفت: شرکت های خودرو ساز به دنبال بهانه تراشی هستند تا بتوانند نیاز خود به تامین قطعات را از کشور چین انجام دهند.

وی افزود: این در حالی است که با عدم پرداخت بدهی های خود به شرکت های قطعه ساز، آنان را دچار مشکل تولید کرده که چندین خانواده کارگر از نظر اقتصادی و اجتماعی آسیب می بینند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به این که از شرایط تحریم باید فرصت ساخت، اظهار کرد: اگر شرکت های خودرو ساز سالم وارد عرصه تولید می شدند به اقتصاد و اشتغال موجود کمک شایانی می کردند، تحریم تنها بهانه ای برای عدم حضور فعال و پویای شرکت خارجی به دلیل مافیا در تولید محصول کیفی است.

وی بیان کرد: مشکل قطعه سازان خودرو در شهرستان های ساوه و زرندیه با رایزنی مسئولان و مقامات رده بالا پیگیری خواهد شد تا شاهد افول آنان در صنعت نباشیم.

اقتصاد کلان
شناسه : 45285
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا