فرآیند اتصال کارتخوان‌ها به پرونده‌های مالیاتی نهایی شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از سازمان امور مالیاتی، داوود منظور تصریح کرد: طرح ملی ساماندهی کارتخوان‌های بانکی یکی از مطالبه‌های مهم دولت و مجلس است که در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و با مشارکت بانک مرکزی این امر در حال عملیاتی شدن است.


وی با اشاره به مزایای اجرای این قانون که در گذشته به دلیل سختی‌های زیاد و حجم بسیار گسترده معطل مانده بود، گفت: این اقدام محاسن متعددی دارد که می‌توان به شفاف شدن اقتصاد، اجرای عدالت مالیاتی، کاهش اعتراضات مالیاتی، تسریع در فرآیند رسیدگی، مبارزه با فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و نهایتاً تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده بدون فشار بر مودیان موجود اشاره کرد.

منظور یکی از مسائل مهم اقتصادی کشور که ریشه بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی شده را شفاف نبودن فعالیت‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: با هدف فائق آمدن بر این معضل ریشه‌ای و کمک به نظم بخشیدن به اقتصاد کشور، طرح ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیک تا حصول نتیجه کامل با جدیت در حال انجام است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اجرای طرح ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی را یک حرکت اساسی و اصولی برای تحقق مطالبه ملی در حوزه تحول آفرینی اقتصادی خواند و افزود: بهره گیری از اطلاعات تراکنش پوزها به تشخیص درست مالیات، اجتناب از برخوردهای سلیقه‌ای در حسابرسی مالیاتی و به ویژه مقابله منطقی و علمی با فرار مالیاتی و نهایتاً به شفاف شدن اقتصاد کمک می‌کند.

وی بر عزم و اراده راسخ نظام مالیاتی در عملیاتی شدن بهینه ساماندهی کارتخوان ها تاکید کرد و گفت: تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل و بیش از ۳ میلیون دستگاه کارتخوان غیرفعال شده‌اند و چنانچه در اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی مربوط به اشخاص، فرار مالیاتی و بی توجهی به قوانین و حقوق عامه رخ داده باشد، جرایم قانونی شامل آن‌ها می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد در پایان از همه سازمان‌ها، نهادها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که در اجرایی شدن این مطالبه ملی همکاری داشته‌اند، قدردانی کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 248842
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا