عوارض ۳۰ تا ۹۰ هزار تومانی؛ مانع تردد مسافران از آزادراه تهران-شمال می شود

جهان صنعت نیوز |  شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس در واکنش به موضوعات مطروحه درباره تعیین عوارض ۳۰ تا ۹۰ هزار تومانی برای تردد در آزادراه تهران-شمال، گفت: به نظر من تعیین چنین مبالغی برای تردد در آزادراه به هیچ وجه کارشناسی و درست نیست.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعیین عوارض ۳۰تا  ۹۰ هزار تومانی برای عبور از آزادراه تهران-شمال بسیار زیاد و سنگین است و وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت باید برای این مسئله راه حلی را بیاندیشند.

وی گفت: این موضوع واضح و مبرهن است که اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال از سال های پیش هزینه سنگینی را برای کشور و دولت ها به دنبال داشته است، حال در شرایط کنونی باید سرمایه گذاری صورت گرفته، به سرمایه گذاران بر گردد، اما سوال اینجاست که آیا راه کار دریافت عوارض ۳۰ تا ۹۰ هزار تومانی است.

کاظم زاده ادامه داد: به نظر من عوارض آزادراه تهران-شمال باید متعارف و متعادل باشد، زیرا اگر قیمت عوارض بسیار بالا تعریف شود، آن زمان سرمایه گذاران به اهداف خود یعنی کسب درآمد از محل عوارض، دست نمی یابند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: تعیین عوارض سنگین در آزادراه تهران-شمال موجب می شود که مردم و مسافران عملا از این آزادراه برای تردد به سمت شمال کشور استفاده نکنند و عملا سرمایه گذاری ها به هدر می رود.

 رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه گذاری اجرای آزادراه تهران-شمال توسط بنیاد مستضعفان انجام شده، لازم است که این نهاد سیاست گذاری ویژه ای را در جهت رفاه مسافران با تعیین پایین عوارض آزادراهی عملیاتی کند.

اقتصاد کلان
شناسه : 27951
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا