عملکرد شرکت‌های صنعتی در دولت گذشته در حال بررسی است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «سید رضا فاطمی‌امین» روز چهارشنبه در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تکرار مفاسد شرکت فولاد مبارکه در شرکت‌های صنعتی از بررسی عملکرد بانیان فساد خبر داد و گفت: در بدو تصدی مسئولیت وزارت صمت، اخباری از فولاد مبارکه به دستم رسید که نشان می داد رفتارهای سوئی در حال رخ دادن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در اولین گام برای جلوگیری از تداوم حرکت چرخه فساد، به سرعت مدیران این شرکت جابه‌جا شدند و مدیرعامل قبلی فولاد مبارکه نیز ششم مهر ماه سال گذشته برکنار شد. 

فاطمی‌امین تصریح کرد: در پی انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از فولاد مبارکه، تیمی مأمور بررسی دقیق جزئیات و ابعاد موضوع شد که نتیجه تحقیقات این تیم می‌تواند برای ما در زمینه شناسایی بسترها و رفتارهای فسادزا و پیشگیری از تکرار چنین اتفاقاتی راهگشا باشد. 

وی افزود: در یک سال گذشته تمهیداتی اندیشیده شد که از بسیاری سوءرفتارهایی که در فولاد مبارکه وجود داشت جلوگیری می‌کند که برای نمونه حذف سهمیه‌بندی ورق فولاد از آبان یا آذر سال گذشته از جمله آنهاست. 

فاطمی‌امین با بیان اینکه برخی تخلفات مطرح شده در گزارش مجلس ناشی از سهمیه‌بندی‌های نادرست تولیدات شرکت فولاد است، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از این نوع تخلفات مقرر شده تمامی محصولات فولادی شامل ورق و میلگرد در بورس عرضه شود که با حذف عرضه‌های خارج از بورس، این روند شفاف خواهد شد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: برای کنترل رفتارهای نادرستی که در دولت گذشته اتفاق افتاده بود، سازوکارهایی اتخاذ شده و برای کنترل بهتر نیز تیمی تعیین شده تا ظرف دو هفته موضوع را تحلیل کنند و اگر بخشنامه یا مصوبه‌ای لازم باشد، آن را اجرا کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 284224
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا