عدم گزارش عملکرد دولت درباره تامین کالاهای اساسی

جهان صنعت نیوز| حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با اشاره به تاثیر منفی ادامه سیاست ارزی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانیبر منابع ارزی کشور، گفت: ادامه این سیاست به ضرر اقتصاد است و همان طور که مرکز پژوهش ها در گزارش خود آورده است باعث کمبود منابع ارزی می شود.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: بسته ارائه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی درست نبود و قطعا باید اصلاح شود چرا که ادامه آن به ضرر کشور تمام می شود.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: با توزیع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در سال گذشته به متقاضیان ارز، حدود ۲۱٫۳ میلیارد دلار ارز کشور برای واردات کالاهای غیر ضرور هزینه شد که به ضرر کشور تمام شد.

 وی با اشاره به تامین کالاهای اساسی با ارز دولتی، گفت: در قانون قید نشده است که کالاهای اساسی با ارز دولتی یا نیمایی تامین شود، از سوی دیگر مصوبه به نحوی تنظیم شده است که دولت بتواند برای تامین ارز کالاهای اساسی به روش دیگری نیز عمل کند.

 حاجی دلیگانی در ادامه در این باره که کاهش فروش نفت در تامین ارز کالاهای اساسی اثر گذار است، بیان داشت: دولت می تواند ارز این کالاها را از درآمد صاردات غیر نفتی تامین کند به شرطی که این ارز به کشور برگردانده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه دولت در تامین ارز کالاهای اساسی مشکلی ندارد، اظهار داشت: با این حال دولت گزارشی از عملکرد خود در زمینه تامین کالاهای اساسی ارائه نداده است و می طلبد که مجلس نظارت خود را افزایش دهد، از سوی دیگر تامین کالاهای اساسی از جمله موضوعاتی بوده که در جلسه سران سه قوه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

اقتصاد کلان
شناسه : 28854
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا