ظرفیت ذوب مس کشور تا پایان سال به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد

جهان صنعت نیوز: اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس در پنل تخصصی «نقش دولت در تسهیل و توسعه درآمدهای غیرنفتی» در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه ایران کان مین گفت: شرکت مس خرسند است که تا پایان سال ۹۸ ظرفیت ذوب مس کشور به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد و این یک اتفاق بسیار مبارک است.


سعدمحمدی با بیان این‌که برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌مس در یک مسیر مثبت و رو به روشد طراحی شده است گفت: انشاالله برای سال ۹۹ شاهد افتتاح کارخانه کنسانتره ۱۵۰ هزار تنی دره آلو  هستیم و  در میدوک نیز با توجه به افزایش ذخیره یک کارخانه ۱۵۰ هزار تنی قرار است ایجاد شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه ۱۵۰ هزارتنی دره‌زار تا سال ۱۴۰۰ افزود: در سونگون هم عملیات خاکبرداری  و احداث کارخانه ۱۵۰ هزار تنی شروع شده است.وی گفت : از منظر سودآوری هر کدام از کارخانه‌های ۱۵۰ هزار تنی حدود ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در سال خواهد داشت که ارزش سودآوری بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت مس بیان کرد: در بحث مالی شفاف‌سازی سیستم مالی به‌صورت هوشمند در دستور کار قرار گرفته است و انشالله تا سال آینده تمام مجتمع‌های مس به‌صورت آنلاین و هوشمند در حوزه کاهش قیمت تمام‌شده  رصد خواهد شد و این یک اتفاق تازه و مهم در شرکت مس است.

مدیرعامل شرکت‌مس با تأکید بر این‌که به دنبال نزدیک کردن سطح علمی شرکت مس با دانش‌های روز دنیا هستیم گفت:  شرکت مس در بحث استارتاپ‌ها همایشی در حوزه ایمنی در مجتمع مس سرچشمه برگزار کرد که در نتیجه این همایش به دنبال پیاده‌سازی و عملیاتی‌کردن  ۱۰ مقاله روز دنیا در حوزه ایمنی هستیم.

سعدمحمدی با اشاره به برگزاری همایش آیمارک استرالیا گفت: بیش از ۵۵ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور فعال داشتند که سخنرانی‌ها شامل دو محور افزایش ایمنی و سرعت در عملیات معدنکاری و صنایع معدنی بود.

وی افزود: عملیات‌های معدنی در دنیا به‌صورت کاملاً هوشمند در حال انجام است و در این شرایط نیازمند این هستیم که تفکراتمان را در بخش معدن به دانش روز دنیا با هدف افزایش ایمنی و افزایش سرعت معدنکاری نزدیک کنیم.

سعدمحمدی با تأکید بر این‌که فعالیت‌های علمی  باید به افزایش ایمنی و کاهش هزینه منجر شود گفت: این نکته‌ای است که امروزه در پذیرش مقالات ISI  به‌شدت لحاظ می‌شود.

مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: پرورش نیروی انسانی ماهر ازجمله برنامه‌های جدی در دنیا است و امیدوارم که کشور ما در همایش‌های بین‌المللی دنیا حضور فعال داشته باشد.

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 59280
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا