شهر جدید اندیشه، در کیفیت ساخت‌و ساز الگوی باقی شهرها باشد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید «علیرضا جعفری» سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ضمن سفر به شهر جدید اندیشه از پروژه‌های در دست اجرا از جمله مجموعه‌های مسکونی ناحیه‌های مختلف مرکز شهر جدید اندیشه، ره باغ ، لیلیان و بنفشه بازدید کردند.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید پس از بازدید از پروژه‌ها ضمن ارائه نقطه نظرات سازنده، سیاست‌های شرکت مادر را برای مدیران شرکت تبیین و راهکارهای رسیدن به اهداف وزارت متبوع را مشخص کرد.

جعفری با تأکید براینکه شهرهای جدید فرصتی برای ایجاد زیست مطلوب هموطنان در اطراف کلان شهرها محسوب می‌شوند، گفت: ارائه مطلوب خدمات زیربنایی و روبنایی در این شهرها باعث استقبال و توزیع مناسب جمعیت در این مناطق شده و فرصت را برای مدیریت جمعیت در کلان شهرها برای ما فراهم می سازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: شهر جدید اندیشه با الگوی ساختاری و سیستمی مناسبی توسعه پیدا کرده و همواره ظرفیت فعالیت‌های جنبی شهری در کنار بحث سکونت شهروندان در دستور کار بوده و در نهایت شهر را با توجه به همه ابعاد سکونتی شکل داده است.

این مقام مسوول در این خصوص اضافه کرد: در این بازدید شاهد بودیم که در ساخت شهر جدید اندیشه مسئله ساخت صرف مسکن مدنظر نبوده و همزمان سایر پروژه های شهری از جمله طرح‌های مختلف زیربنایی و زیرساختی، توجه به سرانه‌های مورد نیاز شهر و بحث کیفیت ساخت و ساز و احداث پروژه‌های فاخر و خاص مورد توجه بوده است که این امر می‌تواند الگویی مناسب برای شهرهای جدید در سایر نقاط کشور باشد.

جعفری رویکرد مناسب در مدیریت بهره‌وری از زمین‌های موجود با کاربری‌های مختلف را از دیگر نقاط قوت اندیشه نام برد و گفت: از طرح‌های ایجاد شده در مجموعه مرکز شهر اعم از مسکونی، تجاری، فرهنگی که بر اساس الگوی ایرانی اسلامی بنا شده است نیز می‌توان به نوبه خود به عنوان مدل موفق و موثر نام برد که باید از آن برای تکثیر دیگر شهرهای جدید الگو برداری کرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسعه پایدار و مقدماتی که در شهر جدید اندیشه شکل گرفته است باید وارد گام دوم تحول و رشد منطقه که همان ورود در عرصه هوشمند سازی و ایجاد ظرفیت‌های متناسب با فناوری‌ها و تکنولوژی نوین در فضاهای مختلف شهری شد که حتماً با توجه به استقبال جمعیت ساکن در این شهر این امر بزودی آغاز خواهد شد.

بررسی آخرین وضعیت پروژههای مسکنی در شهر جدید پرند

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید روز گذشته نیز از پروژه‌های عمرانی شهر جدید پرند اعم از مترو، پروژه‌های اقدام ملی، مشارکتی و مساکن مهر بازدید کرده و طی گفتگویی با پیمانکاران و مدیران زیرمجموعه شرکت عمران شهر جدید پرند از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل موجود قرار گرفت.

جعفری در این جلسه هماهنگی بین مجموعه شرکت عمران و بخش خصوصی (پیمانکاران) را مهمترین نکته در پیشبرد پروژه‌ها و تحقق عمران و آبادانی شهر دانست و گفت: هرچه سریعتر مشکلات و موانع موجود در مسیر تولید مسکن و به دنبال آن حوزه زیرساخت و سرانه‌های خدماتی شناسایی و با هماهنگی متولی امر رفع شود.
وی با تأکید براینکه ایجاد زیست مطلوب و ساخت شهر ایرانی – اسلامی عدالت محور هدف اصلی ما در این دوره خواهد بود گفت: ما صرفا به دنبال مسکن سازی نبوده و خواهان شهرسازی هستیم، راهی که ارائه روش و ایده های جدید و همچنین بازنگری در طرح ها لازمه تحقق آن خواهد بود.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود از ایجاد قرارگاه خدمت خبر داد و گفت: شرکت عمران طی جلساتی که با تمام ادارات و انبوه سازان، سازندگان و سرمایه گذاران و همچنین کارشناسان برگزار می کند؛ موضوعات مختلف را به عنوان مشکلات پیش رو احصا و طی جلسه‌ای با امام جمعه و فرمانده سپاه پرند و همچنین فرماندار رباط کریم موارد را بررسی خواهد کرد.

جعفری هم چنین حضور در پروژه متروی این شهر جدید خطاب به مجموعه اجرایی پروژه گفت: تلاش داریم ضمن هماهنگ سازی تمامی بخش های مربوطه تا پیش از پایان سال منابع لازم برای اتمام پروژه تعیین و موانع پیش رو رفع شود تا هرچه سریعتر شاهد بهره برداری آن و رفاه و آسایش شهروندان محترم پرند باشیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 242272
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا