شرکت مس موفق به کسب دو تقدیرنامه در حوزه بهره‌وری شد

جهان صنعت نیوز|  به گزارش مس پرس، در این مراسم اقدامات شرکت ملی صنایع مس ایران در  حوزه بهره‌وری در مجتمع خاتون‌آباد تحت عنوان «بازیابی رنیوم از غبار کوره‌های  تشویه مولیبدنت کارخانه فرو مولیبدن خاتون‌آباد»  و مجتمع مس سرچشمه تحت عنوان «بهره‌وری راندمان واحد ذوب مس سرچشمه» موفق به دریافت لوح تقدیر تحت عنوان پروژه برتر در زمینه بهبود بهره‌وری ازسوی رئیس هیأت عمل ایمیدرو شد.


دکتر خداداد غریب‌پور، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ششمین همایش جایزه بهره‌وری بابیان ‌این‌که این همایش یک اقدام فرهنگی است تا نتایج و برنامه‌های شرکت‌های تلاش‌گر در حوزه افزایش بهره‌وری معرفی و ارائه شود گفت: بهره‌وری فقط مربوط به منابع طبیعی نیست بلکه بهره‌وری نیروی انسانی با مهارت ارتباطی قوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی تأکید کرد:موضوع بهره‌وری در ایمیدرو  به‌شدت اهمیت دارد و برای آن برنامه‌ریزی‌شده است.
غریب‌پور با عنوان این‌که در بخش معدن با کانسنگ‌های کمیاب و گران و پایان‌پذیر روبه‌رو هستیم گفت: نیازمند توجه به بهره‌وری در این بخش هستیم چراکه با کمترین هزینه بیشترین دستاورد را می‌توانیم داشته باشیم.
وی با تأکید بر این‌که شرکت‌ها باید به‌طور منظم برای خود برنامه‌ریزی در حوزه افزایش بهره‌وری داشته باشند گفت: امسال اولویت صنعت مس برای افزایش بهره‌وری در حوزه برق است.

بهره‌وری با تکنولوژی گره خورده است

وی با بیان این‌که یک بخش از بهره‌وری توجه به پتانسیل‌ها است تا به مدار تولید وارد شود افزود: اگر در حوزه صنعت مس موفق به تأسیس دو کارخانه شویم می‌توانیم بگوییم کار ماندگاری کرده‌ایم.
غریب‌پور ادامه داد: کمتر به دنبال بهره‌وری بودیم؛ چراکه لازمه بهره‌وری این است که ما بر تکنولوژی سوار باشیم که در کشور ما اینگونه نیست، در بحث دانش فنی عقب هستیم و باید به آن توجه شود چراکه این حوزه با بهره‌وری گره خورده است.
رئیس هیات‌عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه‌های ایمیدرو در حوزه بهره‌وری گفت: برنامه امسال ایمیدرو توجه ویژه به ارتباط با دانشگاه است تا مطالعات پژوهشی لازم و تقاضامحور با اولویت افزایش بهره‌وری است.
غریب‌پور در پایان تأکید کرد: مدیران ارشد باید به وظیفه فرهنگ‌سازی در حوزه بهره‌وری توجه کنند و  نشان دهند که بهره‌وری، دانش و کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی در اولویت امور است.

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 29455
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا