شرایط مساعد کشت گندم دیم و کلزا تا پایان هفته

جهان صنعت نیوز: مسعودحقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: براساس آخرین نقشه های هواشناسی، امروز برای سواحل دریای خزر، شمال شرق، قسمت های جنوب غرب، شمال فارس و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه از روز سه شنبه تا پنج شنبه در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهد بود، افزود: با توجه به شرایط جوی مناسب، کشاورزان در اغلب مناطق کشور می توانند اقدام به کشت گندم دیم و کلزا کنند.

حقیقت ادامه داد: امروز دما برای سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ۶ تا ۸ درجه کاهش خواهد یافت، از این رو به نظر می‌رسد که کشاورزان این مناطق هر چه سریع‌تر نسبت به محصولات آماده برداشت اقدام کنند و آن را به مکان مسقف انتقال دهند.

به گفته این مقام مسئول، با وجود آنکه احتمال به زیر صفر رفتن دما در کشور به ویژه ارتفاعات شمال شرق و سواحل دریای خزر وجود دارد به کشاورزان توصیه می شود که مراقب تاسیسات آبیاری خود باشند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه ای دیگر به تولیدکنندگان گفت: با توجه به کاهش دما در استان های سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور به گلخانه داران، دامداران و مرغداران توصیه می شود که کشیک های شبانه را در واحدهای خود برقرار کنند تا با خاموشی دستگاه گرمایشی خسارتی به تولیدات آنها وارد نشود.

حقیقت میزان بارش در فصل پاییز را نرمال ارزیابی کرد و افزود: براین اساس کشاورزان در آغاز سال زراعی جدید مشکلی در آبیاری سطحی ندارند و برای مابقی سال نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

وی در پایان تصریح کرد: اگرچه میزان بارش در پاییز امسال نرمال و فراتر از نرمال است، اما با مدت مشابه سال قبل به هیچ عنوان قابل قیاس نیست، به همین خاطر از کشاورزان تقاضا داریم که همچنان در مصرف منابع آبی صرفه جویی کنند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 58068
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا