شرایط حراج اوراق اسلامی توسط وزارت اقتصاد اعلام شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  وزارت اقتصاد به‌نیابت از دولت در اطلاعیه‌ای شرایط حراج اوراق اسلامی دولت را اعلام کرد.

بر این اساس، وزارت اقتصاد از همه نهادهای مالی از جمله شرکت‌های تأمین سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بیمه‌ای و صندوق‌های بازنشستگی دعوت کرد تقاضاها شامل مبلغ مورد درخواست و نرخ تعهد پذیره‌نویسی را در روز اعلامی در جدول فوق‌ در سامانه مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (قابل دسترسی برای کارگزاران مجاز در سامانه معاملات فرابورس) ثبت کنند، همچنین حداقل حجم هر سفارش برابر با ۵۰۰ میلیارد تومان است.

طبق هماهنگی‌ با سازمان بورس، ثبت مظنه در سامانه مذکور از سوی نهادهای واجد شرایط به‌منزله قبول تعهد خرید بوده و در صورت استنکاف از ایفای تعهدات اعلامی در موعد مقرر، مشمول قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون بازار اوراق بهادار خواهد شد.

نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس با رعایت مفاد اساسنامه و مقررات ناظر بر فعالیت نهادهای مالی می‌توانند نسبت به ثبت مظنه در سامانه اقدام کنند.

وزارت اقتصاد در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش تمام یا بخشی از درخواست‌های ثبت‌شده مختار است. همه متقاضیانی که پیشنهادهای آنها مورد تأیید قرار می‌گیرد، موظفند حداکثر تا دو روز کاری پس از اعلام، نسبت به ارائه نسخه‌های تکمیل‌شده قراردادهای تعهد پذیره‌نویسی و سایر مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کنند. باید همه سفارش‌ها به‌صورت معتبر تا لغو در سامانه ثبت شود. عامل فروش اوراق، ایستگاه معامله‌گر مستقل بانک مرکزی است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 231185
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا