شبکه برق ایران و سوریه از طریق عراق به یکدیگر متصل می‌شود

جهان صنعت نیوز: «رضا اردکانیان» روز شنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با وزیر برق سوریه در محل وزارت نیرو در جمع خبرنگاران افزود: برقراری اتصال شبکه برق ایران با سایر کشورهای منطقه نیز در یک بازه زمانی مشخص دنبال خواهد شد.

وی صلح و آرامش منطقه را نیازمند توسعه یافتگی دانست و گفت: توسعه منطقه با همکاری های گسترده کشورهای منطقه میسر می شود.اردکانیان ادامه داد: همکاری منطقه‌ای بیش از صادرات صرف محصولات است که ممکن است همه کشورهای جهان داشته باشند.

وی گفت: تلاش می کنیم با کشورهای منطقه در قالب یک برنامه بلند مدت همکاری گسترده‌ای داشته باشیم و در این ارتباط تنها بر صادرات و واردات برق تکیه نخواهیم کرد بلکه به دنبال انتقال دانش و تجربه هستیم.

وزیر نیرو افزود: این گام، ابتدا با عراق و سنکرون کردن شبکه های برق آن آغاز شد و با امضای یادداشت تفاهم با سوریه تداوم خواهد یافت.وزیر برق سوریه نیز از تلاش برای راه اندازی مجدد مرکز توسعه همکاری های ایران و سوریه که ۱۰ سال پیش متوقف شده بود، خبر داد.

«محمد زهیر خربوطلی» افزود: کمیته هایی مشترک برای پیگیری توافق های صورت گرفته در دو کشور ایران و سوریه راه اندازی خواهد شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 57261
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا