شاخص بورس ۲ هزار واحد افت کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شاخص هم‌وزن با ۵۳۹ واحد افزایش به ۴۰۸ هزار و ۶۴۱ واحد و شاخص قیمت با ۳۲۱ واحد رشد به ۲۴۳ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.


شاخص بازار اول، ۲ هزار و ۱۱۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۱۰۶ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۵۶۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۶۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۱۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۱۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۳۲ واحد، تراکتور سازی ایران (تایرا) با ۱۱۵ واحد و گروه مپنا (رمپنا) با ۹۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۹۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۱۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۶۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۵۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۲۷ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۰۹ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۱۰۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، زامیاد (خزامیاد) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۲۴ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۵۵۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ۴۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۷۳ هزار و ۷۴۴ نوبت بود.

تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه کوثر (کوثر)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و داروسازی دانا (ددانا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، بهمن دیزل (خدیزل)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی مارون (مارون) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 308956
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا