شاخص بورس سبزپوش ماند

به گزارش جهان صنعت نیوز: معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۹ میلیارد و ۴۷۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۶ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال معامله کردند.شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با بیش از چهار هزار و ۱۶۹ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد ایستاد.


شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۸۶ واحد افزایش به ۴۲۰ هزار و ۶۵۲ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۳۹۳ واحد رشد به ۲۵۶ هزار و ۳۲۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲ هزار و ۸۶۵ واحد و شاخص بازار دوم، هشت هزار و ۹۸۵ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۴۴۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۱۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۰۵ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۴۰۰ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۳۳۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۳۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۹۸ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۹۵ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۲۴ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۷۶ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۷۵ واحد، توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با ۶۸ واحد، صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۶۰ واحد و صنعتی بهشهر (غبشهر) تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، زامیاد (خزامیا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۷۲ میلیون و ۵۷۲ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۴۴ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۲۴۰ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۲۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۳ هزار و ۴۵۹ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۱۰ هزار و ۴۸۷ نوبت بود.

نمادهای تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، بیمه سامان (بساما)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و بانک دی (دی)  با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پویا زرکان آق دره (فزر)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، بین المللی ساروج بوشهر (ساروج)، صنعتی مینو (غصینو) و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 273024
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا