سیل خیابان‌های بزرگ‌ترین شهر استرالیا را زیر آب برد

به گزارش جهان صنعت نیوز: رسانه‌ها از تخریب گسترده ناشی از سیل در شهر سیدنی استرالیا خبر دادند؛ سیلی که تاکنون در نتیجه آن حداقل یک نفر جانش را از دست داده است.
 
به گزارش شبکه‌های «بی‌بی‌سی» و «تی‌آر‌تی»، بارش سیل‌آسای باران در سیدنی بزرگ‌ترین شهر استرالیا سبب سیل شد و زندگی ده‌ها هزار نفر را مختل کرده و حداقل یک نفر هم جان داده است.
 
طبق گزارش‌ها، هزاران نفر از ساکنان سیدنی مجبور به ترک منازل خودشان شده‌اند، راه‌های مواصلاتی و جاده‌ها مسدود شده است.
 
مقام‌های استرالیا در غرب سیدنی ۱۸ هشدار برای تخلیه مناطق صادر کرده و از احتمال صدور هشدارهای بیشتر خبر داده‌اند. «استفانی کوک» وزیر امور اضطراری ایالت «نیوساوت ولز» گفت: «این یک وضعیت اضطراری تهدید کننده زندگی است».
 
وقوع سیل ویرانگر در سیدنی در شرایطی جان حداقل یک نفر را گرفته که در ماه مارس هم در استرالیا سیل جان ۲۰ نفر را گرفته بود.
 
استفانی کوک در یک نشست خبری درباره وضعیت جاری گفت: «ما اکنون در چند جبهه با خطراتی روبرو هستیم – سیل ناگهانی، طغیان رودخانه‌ها و فرسایش سواحل».
 
اداره هواشناسی استرالیا اعلام کرد که بارش ۳۵۰ میلیمتری باران در بخش‌هایی از ایالت نیوساوت ولز باعث سیل در رودخانه نیپیان شده است.
 
بنا بر اعلام مقام‌های استرالیایی، وقوع بارش شدید در سیدنی باعث سرریز شدن آب از بزرگ‌ترین سد این شهر شده و نگرانی‌ مسئولان را در داشته است.
 
وزیر امور اضطراری ایالت نیوساوت ولز با تاکید بر شکننده و ناپایدار بودن وضعیت جاری هشدار داد که مردم باید هر لحظه برای تخلیه مناطق آمادگی داشته باشند.
 
استفانی کوک افزود: «متأسفانه مردم لزوماً به توصیه‌هایی که ما چندین بار در روز در رابطه با این رویداد سیل انجام می‌دهیم توجه نمی‌کنند. من محترمانه از مردم می‌خواهم در این زمان از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند».
 
در پایان گزارش شبکه «بی‌بی‌سی» درباره سیل در سیدنی استرالیا آمده است: « کارشناسان می‌گویند وضعیت اضطراری سیل به دلیل تغییرات آب و هوایی بدتر شده است».


اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 273056
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا