سوخت سرویس مدارس ماهانه تا ۱۲۰ لیتر شارژ می‌شود

جهان صنعت نیوز: محسن حاجی میرزایی روز شنبه بعد از امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان «دادمان» وزارت راه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: دولت تدبیر و امید تاکید داشتند که برای معیشت معلمان تلاش شود و بر همین اساس طرح رتبه بندی معلمان به زودی در جلسه هیات دولت به تصویب می‌رسد و همچنین اقداماتی برای افزایش خدمات بیمه به معلمان بدون افزایش میزان پرداختی در نظر گرفته شده است.

وی به تفاهمنامه با وزارت راه بر ای ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی اشاره کرد و گفت:از مجموع فرهنگیان کشور ۱۷۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند و بر همین اساس با تلاش مشترک دو وزارتخانه راه‌و مسکن و آموزش و پرورش و با کلیه امکانات مشترک(زمین و …) به میدان می‌آییم تا فرهنگیان فاقد مسکن صاحبخانه شوند.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد که ۳۰۵ تعاونی مسکن فرهنگیان ذیل تفاهمنامه امروز برای احداث و ساخت مسکن فرهنگیان پای کار می‌آید.

حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران نیز در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بودجه ۹۹ آموزش و پرورش، گفت: بودجه آموزش و پرورش از یک مشکل مزمن سالیانه رنج می‌برد و معمولا برآورد درستی از هزینه‌های آموزش و پرورش نمی‌شود و بر همین اساس هرساله مطالبات محقق نشده زیادی باقی می‌ماند که به سالهای بعد موکول می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بودجه سال ۹۹ آموزش و پرورش واقع بینانه‌تر تدوین شود، گفت:تلاش ما این است که با پیگیری‌های انجام شده برآور هزینه‌های آموزش و پرورش واقعی باشد و در سال آینده با مشکلات کمتری واجه شویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تدوین لایحه و ارقام بودجه ۹۹ آموزش‌و پرورش با کارشناسان سازمان برنامه‌و بودجه مذاکره و ارتباطات خوبی داریم و امیدواریم بتوانیم مشکلات سال‌های اخیر بودجه آموزش و پرورش را حل کنیم.

حاجی میرزایی در خصوص سهمیه سوخت سرویس مدارس، نیز گفت:بر اساس تصمیم‌گیری کارگروه سوخت قرار است بر اساس پیمایش سرویس‌های مدارس و پس از ثبتنام رانندگان سرویس در سامانه وزارت کشور، ماهانه تا سقف ۱۲۰ لیتر کارت سوخت رانندگان شارژ شود.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد که این سهمیه از روز ۲۴ آبان که سهمیه‌بند ی بنزین آغاز شد، به رانندگان سرویس مدارس تعلق می‌گیرد و گفت:  نباید سرویس‌های مدارس دریافتی خود را افزایش دهند.

وی همچنین درباره تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی، گفت: قانون استخدام حق التدریسی‌ها در مجلس تصویب شد، دولت نیز آیین‌نامه آن را به تصویب رساند. شیوه نامه مورد نظر تنظیم شده و امروز به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

حاجی میرزایی گفت:از امروز امکان تبدیل وضعیت حق التدریسی‌ها وجود دارد، همچنین در آزمون استخدامی که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد ۱۰ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه آیا در طرح مسکن فرهنگیان، بازنشستگان و معلمان حق‌التحریری نیز شرکت داده می شوند، گفت:تمامی بازنشستگان فاقد مسکن و همچنین مجموعه معلمانی که با وزارت آموزش‌و پرورش همکاری دارند در این طرح مشارکت داده می شوند.

حاجی میرزایی درباره جزییات طرح رتبه‌بندی معلمان نیز به خبرنگاران گفت: این طرح پس از تصویب در دولت، به زودی اجرا می‌شود و زمان آغاز آن از ابتدای مهر ۹۸ است، همه معلمانی که از مهر امسال با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند و دو سال سابقه کار دارند در طرح رتبه بندی قرار داده می‌شوند.

وی گفت: بر اساس این طرح صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان رتبه بندی شده و به هر رتبه امتیاز خاصی تعلق می‌گیرد و معلمان از امتیازات متفاوتی برخوردار می شوند که نسبت به امتیاز کسب شده از امکانات متفاوتی بهره مند می شوند .

وزیر آوزش و پرورش گفت: این طرح در راستای بهبود معیشت فرهنگیان اجرایی خواهد شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 63414
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا