سهامداران تکنیکالی عمل کنند

جهان صنعت نیوز|  علی پروین -مدیر تحلیل کارگزاری پارس ایده بنیان- معتقد است که نوسانات چند وقت اخیر شاخص بورس تحت تاثیر تنش های میان ایران و ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با «جهان صنعت نیوز» با اشاره به ضرورت عرضه اولیه سهام در شرایط رونق بورس نیز گفت: همگام با عرضه اولیه سهام شرکت ها بازار می تواند نقدینگی قابل توجهی را جذب کند و در ادامه نیز روندی با ثبات تر را به خود اختصاص دهد.

بنابراین، چنین اتفاقی مستلزم تغییر مسیر نقدینگی مردم  از بازار های طلا، دلار و مسکن به سمت بازار سرمایه خواهد بود.

وی در خصوص این که کدام صنایع می توانند در شرایط فعلی مورد اقبال از سوی جامعه سهامداری قرار گیرند نیز تصریح کرد: شرکت هایی که از لحاظ نوع فعالیت کمتر با دولت در ارتباط هستند و به محصولات  آن ها به میزان کمتری نسبت به سایرین یارانه های حمایتی در جهت فروش تعلق می گیرد، مناسب ارزیابی می شوند.

 همچنین سهام شرکت های دلار محور می توانند گزینه مناسبی برای قشر سرمایه گذار محسوب شوند.

مدیر تحلیل کارگزاری پارس ایده بنیان بر این باور است که در حال حاضر سرمایه گذاران می توانند با بازار سهام همراه باشند چرا که ریسک خاصی گریبان گیر بازار سرمایه کشور نیست.

این تحلیلگر بازار سرمایه توصیه کرد: سهامداران می بایست در جریان معاملاتی بازار سهام به شکل تکنیکالی عمل کرده و از خرید سهم هایی که حباب بیش از اندازه ارزش داتی دارند نیز به شدت اجتناب کنند.

علی پروین در خصوص خرید های تکنیکالی عنوان  کرد: سطوح قیمتی بر اساس تحلیل های تکنیکالی که یکی از ابزار های تحلیلی در بازار سرمایه است، در نظر گرفته می شود.

بر این اساس با استفاده از این  روش بر روی سطوح مهم می بایست ذخیره سود و در ادامه خروج صورت بگیرد.

 این کارشناس بازار سرمایه درباره چشم انداز معاملاتی بازار سهام نیز اظهار داشت: شاخص کل بورس تهران می تواند با افزایشی ملایم به سمت رقم ۲۴۵ هزار واحدی تا پایان سال حرکت کند.

این در حالی است که نماگر بازار در بازه زمانی مذکورکمتر از رقم ۱۸۵ هزار واحدی نیز نخواهد شد.

خبرنگار: مسعود کریمی

اقتصاد کلانبانک و بیمهیادداشت
شناسه : 20638
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا