سبزپوشی شاخص بورس در معاملات هفته‌ای که گذشت

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس ۲۳ هزار و ۱۲ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه ( ۴ دی ماه) با عدد ۳۶۱ هزار و ۸۸ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۱۱ دی ماه) به عدد ۳۸۴ هزار و ۱۰۰ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۴۲۷ هزار و ۵۴۷ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۴۵۳ هزار و ۷۱۲ واحد رسید و افزایش ۲۶ هزار و ۱۶۵ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۱۱۴ هزار و ۲۹۸ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۱۲۱ هزار و ۴۸۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۷۶ هزار و ۳۳۴ واحد به عدد ۸۱ هزار و ۱۳۵ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته‌ای که گذشت ۱۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته چهار درصد افزایش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده چهار هزار و ۲۲۹ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با افزایش۶ درصدی همراه شد.

در هفته منتهی به ۱۱ دی ماه سیمان، رایانه، فرآورده های نفتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، فلزات اساسی، چند رشته ای صنعتی، ‌ حمل و نقل، شیمیایی، ‌ بیمه و بازنشسته، تامین آب، برق و گاز، انبوه سازی، بانک ها، کانی های غلزی، رادیویی، مواد دارویی و خودرو با بیشترین رشد مثبت همراه بودند که طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت صنعت سیمان، رایانه و فرآورده های نفتی با بیشترین میزان رشد مثبت همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی، شیمیایی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، سیمان، آهک و گچ، بیمه و بازنشستگی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، محصولات فلزی، استخراج کانه های غیرفلزی، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، صنایع غذایی به جز قند و شکر، دارویی، فرآورده های نفتی، کانی های غیرفلزی، قند و شکر و زراعت و خدمات وابسته نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین فلزات اساسی، شیمیایی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، خودرو و قطعات، سرمایه‌گذاری‌ها، دارویی، فرآورده‌های نفتی، سیمان، آهک و گچ، صنایع غذایی به جز قند و شکر، بانک‌ها و موسسات اعتباری، بیمه و بازنشستگی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، استخراج کانه های فلزی، محصولات فلزی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، عرضه برق، گاز، بخار، بخار و آب گرم، قند و شکر، کانی های غیرفلزی و زراعت و خدمات وابسته بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 78805
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا