ساماندهی بازار ارز در روزهای آینده با ورود بانک مرکزی/ احتمال تعدیل نرخ ارز

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «کامران سلطانی زاده» روز یکشنبه در خصوص نتیجه جلسه کانون صرافان با رییس کل بانک مرکزی و تاثیر آن در بازار ارز افزود: بانک مرکزی تمهیدات خوبی را در زمینه ساماندهی بازار غیررسمی ارز اندیشیده و با توجه به جلسه‌ای که امروز داشتیم به‌زودی خبرهای خوبی در خصوص صرافی‌های رسمی شنیده خواهد شد.

 عضو شورای‌عالی کانون صرافان ایرانیان اظهار داشت: در این جلسه دغدغه‌ها و مشکلات صرافان در خصوص تنوع نیاز ارزی، جلوگیری از فعالیت شبکه‌های غیررسمی در بازار ارز، واقعی شدن اختلاف نرخ ارز و افزایش ساعات کاری بازار متشکل ارزی مطرح شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه نمایندگان کانون صرافان از رییس کل بانک مرکزی خواستار ایجاد شرایطی برای تهیه نیازها و تنوع ارزی مردم در شبکه رسمی صرافی‌های سراسر کشور شدند، زیرا اکنون به دلیل شرایط قانونی مردم ناچارند برای تهیه نیازهای ارزی خود به شبکه‌های  غیررسمی مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین پیشنهاد دادیم که سازو کاری برای صرافی‌ها تدوین شود که این تنوع ارزی توسط صرافی‌های رسمی صورت گیرد و از خرید مردم در شبکه‌های غیررسمی جلوگیری شود تا متضرر نشوند.

سلطانی زاده تصریح کرد: همچنین کانون صرافان خواستار واقعی‌تر شدن اختلاف نرخ ارز آزاد و مسافری شدند، بنابراین انتظار می‌رود نرخ ارز تعدیل شود تا جلوی سودجویی برخی گرفته شود.

 عضو شورای‌عالی کانون صرافان ایرانیان گفت: کانون صرافان به دنبال سازوکاری هماهنگ جهت افزایش ساعات کاری صرافی‌ها همسو بازار متشکل ارزی  هستند تا با افزایش  ساعت کاری صرافی‌های رسمی بتوانند در ساعات کار بازار متشکل ارزی و تنوع خدمات‌رسانی داشته باشند تا قبل از  هر تنشی در بازار مردم از طریق صرافی‌های رسمی نیازشان برآورده شود.

وی افزود: امیدواریم صرافی‌های رسمی بتواند خدماتی که مردم نیاز دارند ارائه دهند زیرا زمانی که مردم بتوانند خدمات رسمی خود را در صرافی‌های رسمی تحت‌نظر بانک مرکزی که در سامانه‌های رسمی ثبت می‌شود دریافت کنند دیگر نیازی نیست که به فضای غیررسمی رجوع کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 267787
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا