زیرساخت اولین گام بورس جدید

جهان صنعت نیوز:   در مورد بورس مسافر می توانیم به طور غیر مستقیم به بخشی از اقدامات آژانس های هوایی اشاره داشت که عملا و تلویحا این کار انجام را انجام می دهند .

چراکه زمانی پذیرش مسافر به وسیله سایت ها با قیمت های متفاوت اجرا می شود نمادی از یک معامله در فضای بورس گونه است .امابرای تجمیع  پراکندگی قیمت ها،راه اندازی بورس شاید بتواند از ایجاد چنین فضایی جلوگیری کند . اکنون حمل  بار به دلیل خود مالکی دچار ضعف هایی است که قبل از ورود این عرصه به بورس باید تعیین تکلیف شود .

اکثر کامیون ها مالکیت شخصی دارد و شرکت های حمل و نقل کامیون به دلیل همین خود مالکیتی قدرت تثبیت بارو قیمت را ندارند به همین دلیل ساماندهی باید از حالت خود مالکی خارج شود تا شرکت ها توانمند شوند .

شاید بتوان رسمی بودن، شفافیت و برخورداری از پشتوانه محکم قانونـی را مهمترین تفاوت های بورس با بازارهای سنتـی دانست.یکی دیگر از نقش بازار سهام این است که به عنوان واسطه ای برای سرمایه گذاران بزرگ و کوچک عمل کنند.بورس غالبا سود بیشتری را ارائه می دهد در عوض، سرمایه گذاران اقدامات اطمینان بخش، فرصت های متنوع و انعطاف پذیری را دریافت می کنند.

از این رو فراهم بودن ساختارراه اندازی بورس های جدید به بخش های حمل بار و مسافر می تواند تا حد زیادی کمک کند . بورس، یک بازار است که انواع دارایی در آن مورد خرید و فروش قرار می گیرد. برای استفاده از ابزار های گوناگون و توسعه معاملات در بورس، نیاز است  تا زیرساخت ها توسعه یابند البته بازاری که از آن، با عنوان بورس صحبت می کنیم، با بازارهای متداول تفاوت های عمده ای دارد.

ورود شرکت های جدید به بورس، علاوه بر آنکه به شفافیت اقتصادی کل کشور کمک می کند، می تواند در بحث تامین مالی شرکت ها و صنایع مختلف در کشور نقش بسزایی داشته باشد. تا همین چند سال‌ اخیر، اکثر مردم تنها راه پس‌انداز یا حتی سرمایه‌گذاری کردن را نگهداری پول‌های خود در بانک می‌دانستند. دلیلش هم این بود که با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری آشنایی نداشتند. این بازار تبدیل به مکانی برای عرضه محصولات و کالاهایی است که شاید در فضای سنتی تبعات زیادی را بهمراه داشته باشد .

مدیرعامل یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی‌

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران

اقتصاد کلانبانک و بیمهیادداشت
شناسه : 42132
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا