روند نوسانی معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت

به گزارش جهان صنعت نیوز: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه- ۲۹ دی) با ۵۵ هزار واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به عدد یک‌ میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید؛ بر این اساس افت شاخص کل در هفته جاری معادل ۴.۳ درصد بود.


شاخص کل در پایان روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۲ دی ماه) در حالی با رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد به معاملات خود پایان داد که این رقم در (۲۹ دی ماه) به یک‌ میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید.

شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۳۵۳ هزار و ۷۶۸ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۳۵ هزار و ۶۴۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۲۲ هزار و ۳۶۵ واحد به عدد ۲۱۰ هزار و ۹۳۱ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای ملی صنایع مس ایران (فملی)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تهران  (شتران) و سایپا (خساپا) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر ابهامات موجود در بازار سهام با روند نوسانی همراه بود و ادامه دهنده روند نزولی چند هفته اخیر بوده است.

بیشتر کارشناسان معتقدند بازار سهام اکنون تحت تاثیر افتی که از مدت‌ها قبل تجربه کرده است در موقعیتی مناسب برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته و می تواند زمینه در بلندمدت بازدهی معقولی را در اختیار سهامداران قرار دهد.

با وجود ترس و نگرانی سهامداران برای ورود سرمایه های خود به این بازار، بیشتر کارشناسان معتقدند که قیمت سهام برخی از شرکت های حاضر در بورس در کمتر از ارزش ذاتی خود قرار دارند و این امر زمینه ساز موقعیت مناسب سرمایه گذاری برای سهامداران بوده است.

همچنین مصوبه ١٠ بندی ستاد اقتصادی دولت از دیگر مسایلی است که در سایه ابهام قرار گرفته و با شفاف سازی در خصوص نتیجه آن می توام در کنار دیگر عوامل شاهد اثر مثبت آن در بازار و تاثیرگذاری آن بر شاخص بورس در راستای بازگشت به مدار صعودی باشیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 242603
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا