رشد ۱۴ درصدی پرداخت تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری تا شهریور۱۴۰۱

به گزارش جهان صنعت نیوز: بررسی تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت پولی بانکی کشور در شهریورماه ۱۴۰۱ حاکی از این است که بانک‌ها و موسسات اعتباری در این دوره ۴ هزار و ۳۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.


اعطای تسهیلات در شهریورماه امسال در مقایسه با اسفند سال گذشته ۱۳.۹درصد رشد داشت و براساس آمار اسفند ۱۴۰۰ نیز بانک‌ها و موسسات اعتباری سه هزار و ۵۴۰ هزار میلیارد تومان وام به متقاضیان پرداخت کردند. شهریور سال گذشته نیز بانک‌ها و موسسات اعتباری ۲ هزار و ۸۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات دادند.

براساس این گزارش بانک‌های تجاری ۸۴۲ هزار میلیاردتومان، بانک‌های تخصصی ۵۹۲ هزار میلیارد تومان و بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری ۲ هزار و ۵۹۹ هزار میلیارد تومان در شهریورماه امسال وام پرداخت کردند و همانطور که آمار نشان می‌دهد بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری بیشترین وام را اعطا کردند.

نکته قابل توجه این است که مقایسه اعطای وام در شهریورماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته نشان می‌دهد پرداخت وام در بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری ۱۳.۲ درصد، بانک‌های تخصصی ۱۸.۴ درصد و بانک‌های تجاری ۱۳.۳ درصد رشد داشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 309831
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا