رئیس جمهوری چین: خواستار توسعه همکاری راهبردی و جامع میان پکن و تهران هستیم

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از روزنامه «چاینا دیلی» «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در گفت وگوی تلفنی با «سید ابراهیم رئیسی» همتای ایرانی خود درباره تحکیم روابط میان دو کشور و توسعه همکاری راهبردی میان پکن و تهران سخن گفت.

رئیس جمهوری چین گفت در رویارویی با شرایط پیچیده بین المللی، ایران و چین  همکاری و همبستگی را در راستای منافع مشترک و حقوق مشروع کشورهای درحال توسعه تقویت می‌کنند. وی همچنین افزود نگاه چین به روابطش با ایران از منظری استراتژیک است و پکن تمایل دارد تا برای همکاری جامع و شراکتی استراتژیک میان دو کشور اقدامات لازم را انجام دهد.  

شی جین پینگ خواستار حفظ روابط نزدیک با ایران و هماهنگی و همکاری در زمینه‌های کلیدی به شکلی فغالانه شد. وی بر ادامه همکاری از مبارزه با همه گیری ویروس کرونا تا همکاری در مسائل منطقه ای و جهانی تاکید کرد.  

بدین ترتیب رئیس جمهوری چین تصدیق کرد کشورش همواره از کشورهای خاورمیانه برای حل و فصل مسائل امنیتی این منطقه پشتیبانی می‌کند تا مردم خاورمیانه به شکل مستقل مسیر پیشرفت خود را پیدا کنند.  

وی از ایران برای حمایت فعال از “ابتکار توسعه جهانی” و “ابتکار امنیت جهانی” تقدیر کرد و خواستار انجام طرح‌های مشترک دوجانبه برای نظم جهانی منطقی با ایران شد.  

روسای جمهور ایران و چین در گفت گوی تلفنی یک ساعته، تحولات عمده بین‌المللی و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار داده و بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 278683
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا