دولت سیزدهم به اندازه ۴ دولت زمین برای ساخت مسکن تامین کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  فخاری در نشست اظهار کرد: تامین زمین برای ساخت ۱۱.۵ میلیون مسکن در دولت سیزدهم معادل فعالیت دولت‌های قبل در ۱۶ سال اخیر بوده است.

وی با یادآوری این‌که  ۲۳ هزار هکتار زمین وزارت راه و شهرسازی در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است که از این میزان ۶۱۳۴ هکتار در قالب ماده ۱۰ باید توسط دستگاه‌های دیگر آزادسازی شود،‌افزود: سند این اراضی بر اساس قانون باید به نام وزارت راه و شهرسازی صادر شود.

وی تصریح کرد: حدود ۳۳۰۰ هکتار زمین مستعد برای شهرک‌سازی شناسایی شده که حدود ۱۳۰۰ هکتار به استان‌ها ابلاغ شده است. همچنین ۳۵ هزار هکتار زمین دولتی که قابلیت الحاق به شهرها را دارد در دستور کار قرار گرفته است. این میزان زمین حدود ۱.۸ میلیون نفر را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تعهد دولت در طرح مسکن مهر،‌ گفت: از مجموع یک میلیون و ۱۸۵ هزار واحد مسکن مهر که مسئولیت مستقیم آن به عهده وزارت راه بوده است. از این تعداد ۵۹۳ هزار و ۶۰۰ قرارداد سه‌جانبه بوده که ۵۴۸ هزار و ۲۴۴ واحد تکمیل شده  و حدود ۴۵ هزار واحد نیمه تمام است که مشکلاتی از جمله تعاونی‌ها یا فاقد متقاضی بودن را داشته است.

فخاری با یادآوری این‌که ۵۹۰ هزار واحد مسکن مهر نیز خودمالک بوده است، افزود: حدود ۲۳ هزار واحد طرح مسکن مهر در هفته دولت به مالکان تحویل می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 283323
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا