دولت در طرح جهش تولید مسکن بخشی از سود تسهیلات را تقبل می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   محمود محمودزاده، درهمایش  پیامدهای اجتماعی زلزله با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات اعطایی نهضت ملی مسکن در شرایط کنونی و برابر مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است، گفت: نکته مهم و پیام مثبت طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان این است که دولت به واسطه توان موجود صندوق ملی مسکن و به استناد قانون جهش تولید، بخشی از سود تسهیلات را تقبل می‌کند.

وی با بیان اینکه هرچقدر دهک درآمدی پایین‌تر باشد میزان بیشتری از سود تسهیلات توسط صندوق ملی مسکن به نمایندگی از دولت تامین می‌شود، افزود: بنابراین اقساط پرداختی مردم بسیار کمتر از اعدادی است که بر اساس ۱۸ درصد محاسبه و اعلام عمومی شده است.

محمودزاده با بیان اینکه بر اساس طرح جدید میزان پرداخت اقساط کاملا مبتنی بر توان پرداخت دهک‌های مختلف تعیین شده است، تصریح کرد: دهک‌های اول تا پنجم بسته به درآمد خود میزان متفاوتی سود تسهیلات پرداخت می‌کنند که البته این رویه بستگی به منابعی دارد که در صندوق تامین شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه ‌وشهرسازی با بیان اینکه شروع اقساط پرداختی متقاضیان پس از اتمام و تحویل‌گیری واحد مسکونی یعنی بین دو تا سه سال است، گفت: میزان اقساط پرداختی متقاضیان بعد از تحویل‌گیری واحد مسکونی برای دهک‌های اول تا پنجم نزدیک به ۵۰ درصد اعدادی است که قبلا به عنوان اقساط تسهیلات با سود  ۱۸ درصدی اعلام شده بود.

به‌گفته وی، دهک‌های اول تا سوم در اولویت اول و دهک‌های سوم تا پنجم در اولویت دوم قرار دارند، بدین‌ترتیب اقساط تسهیلات به‌گونه‌ای تنظیم شده که در توان پرداخت دهک‌ها باشد.

محمودزاده درباره چگونگی دهک‌های اول تا پنجم نیز توضیح داد: این دهک‌ها بر اساس سامانه رفاه ایرانیان تعیین و به وزارتخانه معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ بخش عمده‌ای از دهک‌های اول تا سوم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و دهک‌های چهارم و پنجم نیز حقوق بگیران دولتی و خصوصی به‌شمار می‌روند که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و بر اساس آیین‌نامه‌ها تا دو برابر حداقل حقوق، جزو دهک‌های کم درآمد محسوب می‌شوند.

وی  با اعلام اینکه احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال به عنوان سیاست دولت سیزدهم نیاز جامعه به مسکن را پاسخ می دهد، تصریح کرد: احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در همراهی مجلس با دولت فرصت مغتنمی است تا ساخت مسکن سرعت بگیرد.

حجت‌الاسلام قاسم  دانشی امام  جمعه بم  نیز در این مراسم، گفت: در مکتب وحی  آمده است  بازگشت همه بسوی خداوند است   و اگر ارادت مردم این دیار  به اهل بیت  نبود بسیار  برایشان سخت بود  چراکه زلزله زدگان  با عزداری برای اهل بیت دلهای خود را تسکین دادند.

نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان  در  ادامه این  همایش   گفت:  در عرض چند ثانیه  چه آرزوهایی زیر آوارها باقی ماند و چه عروس و دامادهایی زیر آوار ماندند.

حجت الاسلام غضنفر آبادی بیان کرد: امیداست این حادثه علاوه براینکه برای مردم بم عبرت آموز بوده همه ی مردم در کل کشور عبرت بگیرند و رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها و رعایت اصول شهرسازی را مدنظر داشته باشند.

وی ضمن تاکید به تکمیل و دوبانده کردن راه نرماشیر- ریگان گفت : با توجه به ترانزیت بودن  این جاده روزانه شاهد حوادث تلخی در این مسیر هستیم. با توجه به اینکه در هفته گذشته شاهد دو تصادف منجر به فوت بودیم لذا در این زمینه می توانیم بگوییم نگاه مردم به کم کاری مسوولان است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 237572
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا