دولت به دلیل ناتوانی مدیران به دنبال احیای وزارت بازگانی است

جهان صنعت نیوز| نصرالله پژمانفر  با اشاره به طرح مباحثی درباره تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت عملا شکل نگرفته و چیزی به اسم این وزارتخانه وجود ندارد، چراکه هنوز آیین نامه های اجرایی آن تدوین نشده و قوانینی که باید پس از ادغام این وزارتخانه شکل می گرفت، ایجاد نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، افزود: سوال این است که چطور می توان تشخیص داد که وزارتخانه ای که هنوز آیین نامه های اجرایی آن تدوین و عملیاتی نشده می تواند منافع کشور را تامین کند یا خیر، لذا باید ابتدا این وزارتخانه عملا شکل بگیرد و پس از بررسی ها درباره احیای وزارت بازرگانی تصمیم گیری کرد.

وی با بیان اینکه نمی توان در این مقطع درباره احیای وزارت بازرگانی تصمیم گیری کرد حتی اگر ناکارآمدی آن در بدنه وزارت صنعت واقعیت داشته باشد، ادامه داد: اگر یک وزارتخانه بی حساب و کتاب تشکیل شود، می تواند آسیب های دیگری در اقتصاد کشور ایجاد کند.

پژمانفر تاکید کرد: متاسفانه به دلیل اینکه مدیر توانایی کافی ندارد می خواهیم دایره وزارت صنعت، معدن و تجارت را کوچک کنیم و در بخشی دیگر که مدیر توانمند وجود دارد به دنبال توسعه آن هستیم، لذا مشخص می شود که موضوع ضعف در ساختار نیست، بلکه ضعف در مدیریت بوده که مشکلات کنونی را ایجاد کرده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه احیای وزارت بازرگانی با شرایط جنگی و حساس کنونی مطابقت ندارد، تصریح کرد: تجربه نشان داده زمانی که یک وزارتخانه می خواهد تشکیل شود ماه ها درگیر جدا کردن و فاصله ایجاد کردن بین اجزای خود می شود که در شرایط کنونی این اقدام به صلاح کشور نیست.

اقتصاد کلان
شناسه : 29991
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا