دولت با سیاست های دستوری بازار مسکن را کنترل کند

جهان صنعت نیوز|  نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از مخالفت اعضای هیأت دولت با تشکیل کمیته تعیین سقف اجاره‌بها، گفت: امروز کشور با معضل بزرگی مانند گرانی مسکن مواجه بوده و عملا مردم به ویژه مستأجران در شرایط کنونی قادر به تأمین مسکن نیستند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط امروز بازار خرید و فروش و اجاره مسکن بحرانی است و دولت باید این وضعیت را مدیریت کند، اما متأسفانه اقدام قابل قبولی در این رابطه صورت نگرفت.

وی ادامه داد: بهترین راه کار برای مدیریت بازار اجاره بها در شرایط کنونی، تعیین سقف اجاره‌بها بود تا مالکان نتوانند قیمت اجاره را به میزان دلخواه بالا ببرند.

علوی گفت: ما امروز در شرایط تحریمی و جنگی قرار داریم و اقتصاد مسکن ما دچار تلاطم شده، بنابراین در این شرایط نیاز به سیاست های دستوری و تحکمی برای مدیریت بازار داریم، در غیر این صورت اگر به دنبال سیاست گذاری های بلند مدت باشیم، بازار امروز از دست می رود.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در یک سال اخیر مستأجران زیر گرانی قیمت مسکن له و نابود شده اند و دولت تازه به دنبال سیاست گذاری برای ساماندهی بازار است.

وی گفت: دولت باید بپذیرد که امروز قیمت ها در بازار مسکن توسط دلالان و سوداگران تعیین می شود، بنابراین دولت در این عرصه خود باید پا به میدان گذاشته و قیمت ها را تعیین کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امروز شاهد موج مهاجرت معکوس مردم از کلانشهرها به ویژه پایتخت به سمت حاشیه شهرها هستیم، از این رو قطعا حاشیه نشینی تبعاتی دارد که حل آن ها اعتبارات بسیار و زمان طولانی می طلبد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 35110
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا