دولت باید تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را افزایش دهد

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون عمران مجلس  رویکرد وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح جامع بازآفرینی شهری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبتانه دولت دوازدهم، برنامه ریزی و عملکرد خوبی در بحث نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری داشته و چشم انداز این اقدامات مثبت است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در شرایط کنونی روند اجرای طرح بازآفرینی شهری آهسته است که آن به دلیل پایین بودن مشوق های اقتصادی برای جذب سازندگان و مالکان برای مشارکت در طرح مذکور است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل سرعت بخشیدن به اجرای طرح بازآفرینی شهری، ارائه مشوق های اقتصادی مانند ارائه تسهیلات است، البته دولت اخیرا وام نوسازی بافت فرسوده را در کلانشهرها ۷۰ میلیون تومان و در مراکز استان ها ۵۵ میلیون تومان تعیین کرد، اما به نظر می رسد که این میزان تسهیلات نیز اثر زیاد و کلانی ندارد.

کیانپور با اشاره به ضرورت اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده، گفت: در شرایط کنونی کشور با کمبود مسکن مواجه است، از این رو یکی از راه کارهای اساسی برای تولید مسکن، اجرای کامل طرح بازآفرینی شهری در تمام استان ها است، به طوری که با نوسازی خانه های فرسوده، آپارتمان های چند طبقه ساخته شده و تعدادی خانه های تولیدی افزایش می یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم  ادامه داد: بر اساس آمارها در شرایط کنونی حدود ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار در کشور وجود دارد که بر اساس اسناد بالادستی و برنامه دولت، این میزان بافت فرسوده در قالب ۲۷۰۰ محله نوسازی خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من دولت برای تسریع در اجرای طرح بازآفرینی شهری باید میزان تسهیلات ارائه شده به سازندگان و مالکان را افزایش دهد، در غیر این صورت اجرای طرح مشکل خواهد بود.

اقتصاد کلانمسکن
شناسه : 32397
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا