دولت آقای روحانی شعارهای قشنگ داد، ولی عمل نکرد

جهان صنعت نیوز| احمدعلیرضا بیگی  در گفت وگو با جهان صنعت نیوز با بیان اینکه  آنچه از تصدی‌گری دولت طی ۴۰ سال گذشته نصیب مردم ایران شده جز فساد و رانت و بدبختی عاید دیگری نداشته است، تاکید کرد: دولت آقای روحانی شعارهای قشنگ زیاد داده، اما عملا توجهی به این شعارها نکرده است.بهترین نمونه آن برخوردی است که نسبت به موضوع خصوصی سازی داشته است.

وی افزود: سیاست هایی که دولت در پیش گرفته عمدتا سیاست انقباضی بدون راه حل بوده است.نتیجه آن امروز منجر به رکود در صنعت ساختمان شده است.

او با بیان اینکه امروز بیشتر صنایعی که محصولات ساختمانی تولید می‌کنند،با کمترین ظرفیت کار می‌کنند،گفت: از کارافتادن صنایعی که محصولات ساختمانی تولید می‌کنند، رکود در صنعت ساختمان را تشدید می‌کند،ضمن اینکه رکود صنعت ساختمان به لحاظ اجتماعی منجر به بالا رفتن نرخ بیکاری،بالا رفتن سن ازدواج و حاشیه‌نشینی می‌شود.

نماینده مردم تبریز با اشاره به طرح اصلاح ساختار بودجه نیز گفت: استان آذربایجان شرقی به لحاظ درآمد و میزان سرمایه‌گذاری خارجی در سالهای ۸۹ تا ۹۲ که سالهای تحریم بود،بیشترین تقاضا را برای سرمایه‌گذاری خارجی داشت،اما در شرایط کنونی این استان به لحاظ توزیع اعتبارات بودجه‌ای در شرایط عادلانه‌ای قرار ندارد.به همین دلیل هم موضوع تغییر ساختار بودجه‌ریزی که امروز مطرح است از مشکلاتی ریشه می‌گیرد که استانها با آن روبرو هستند.

وی افزود: اکثر بودجه‌ها واقعیت ندارد و عموم تکیه دولت به فروش اوراق بوده که امروز مشکلات عدیده‌ای را برای اقتصاد ایجاد کرده است .

علیرضا بیگی با تاکید بر اینکه این وضعیت نمی‌تواند استمرار داشته باشد،گفت: حتما لازم است که بازنگری در سیاست های اقتصادی منطبق با اوضاع و احوال اقتصادی کشور صورت بگیرد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 35523
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا