دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده

به گزارش جهان صنعت نیوز: « محمود محمودزاده» امروز ( یکشنبه) در آستانه یکسالگی دولت در گزارشی به ارایه آماری از عملکرد ساخت نهضت ملی پرداخت و گفت: افزایش ساخت و ساز توسط بخش خصوصی یکی از  راهبردهای جهش تولید مسکن بود که بتوانیم آمار را از صدور ساخت ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد پروانه ساختمانی در سالهای اخیر ارتقا دهیم. 


وی گفت: در همین راستا به ارایه طراحی برای افزایش سهم بخش خصوصی در تسهیلات ساخت مطابق سقف طرح‌های حمایتی پرداختیم که اگر ساخت و ساز صنعتی باشد ۲۰ درصد به مبلغ تسهیلات افزوده می شود.  

وی گفت: نتیجه این سیاست آن است که اکنون بیش از ۳۳۵ هزار متقاضی خودمالکی در پنج ماهه نخست سال برای تولید مسکن ثبت نام کردند که نشان میدهد درخواست تولید مسکن در سال ۱۴۰۱ رشد چشمگیری خواهد داشت.

محمودزاده گفت: سازندگان میتوانند تمام مراحل درخواست را بدون مراجعه حضوری انجام دهند که با این سیاست از امضای طلایی خودداری شده است  و متقاضی با مراجعه به سامانه و انتخاب شعبه بانکی اقدام به دریافت تسهیلات ساخت می کند.

 وی گفت: راهبرد دوم دولت افزایش ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری است که در صورت تکمیل منابع صندوق مسکن امتیاز سرمایه گذاری افزایش می یابد.

محمودزاده گفت: نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی است که یارانه و درصد تسهیلات برای دهک های مختلف در آن، متفاوت است. در دهک اول تا سوم تسهیلات نهضت ملی مسکن مطابق توان خانوار با کمترین سود پرداخت می شود.

معاون مسکن وزارت راه گفت: بیش از ۵ میلیون ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن داشتیم ، یک میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی حایز شرایط چهارگانه هستند و  برای تکمیل و بارگذاری مدارک مراجعه کرده اند. 

وی گفت: همین حدود زمین ساخت نهضت ملی تامین شده است و خبر خوب اینکه با تامین زمین  امکان ثبت نام مجدد در هفته آینده در برخی شهرها فراهم می شود.

وی درباره آمار ساخت مسکن دولتی گفت: ۵۷۶ هزار واحد در مسکن شهری و ۱۸۲ هزار واحد مسکن روستایی و در بخش خودمالکی ۳۳۰  هزار مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و  عملیات ۴۲۰ هزار واحد کلنگ زنی شده است که در مجموع یک و نیم میلیون واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 283309
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا