درخشش شرکت‌های گروه «ومعادن»

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سعدمحمدی یکی از مدیران متخصص، خوشنام و خوش‌سابقه صنعت است که پیش از این در سمت مدیرعاملی شرکت ملی صنایع مس ایران قرار داشت. همچنین مدیریت ذوب‌آهن اصفهان، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مدیرعامل شرکت صدر تامین، مشاور ارشد اجرایی رییس هیات عامل ایمیدرو، مدیرعامل سرمایه‌گذاری صباتامین و… برخی از سوابق اجرایی وی در سال‌های گذشته است.

بیشترین رشد افزایش حجم و ارزش معاملات در چادرملو

این در حالی است که در همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالای ایران، شرکت‌های زیر‌مجموعه گروه «ومعادن» نیز خوش درخشیدند. بر این اساس از میان شرکت‌های گروه هلدینگ «ومعادن»، شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو به دلیل بیشترین رشد افزایش حجم و ارزش معاملات، مجتمع جهان فولاد سیرجان، آهن و فولاد ارفع، مجتمع فولاد خراسان و صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه به خاطر نسبت فروش داخلی بالا، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده آهن اسفنجی و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گندله مورد تقدیر قرار گرفتند.

نخستین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالای ایران یکشنبه‌شب با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران برگزار شد. در همین راستا شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به پاس همراهی و همکاری در بورس کالا و تلاش در جهت رشد و توسعه بازار کالای کشور در سال ۱۴۰۰، از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان شرکت برتر بازار بورس کالای ایران معرفی شد. همچنین علی رستمی مدیرعامل شرکت مس تندیس شرکت برتر از لحاظ ارزش بورس را از سید احسان خاندوزی دریافت کرد.

برندسازی صبانور از طریق ارتقای کیفیت و راندمان تولید

از گذشته عمده فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بر استخراج و فرآوری سنگ‌آهن متمرکز بوده است. البته این شرکت به تازگی وارد حوزه مس شده و با مشارکت هلدینگ زرین به معادن سرب و روی و فرآوری این محصول نیز قدم گذاشته است. همچنین این هلدینگ با خرید ۲۸ درصدی سهام تامین، سرمایه تمدن و راهبران اقتصادی آرمان، به حوزه مالی هم وارد شده و با ایجاد نوعی بازوی مالی سعی دارد به تقویت این بخش بپردازد. در حال حاضر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گهر زمین، صنعتی معدنی گل‌گهر، ارفع، آهن و فولاد گل‌گهر، کک طبس و شرکت تجلی از جمله شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات هستند.

دکتر سعدمحمدی در راستای بررسی وضعیت تولید، چالش‌ها و طرح‌های توسعه شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ، از چند روز گذشته بازدیدهایی را از مناطق مختلف کشور آغاز کرده است. مدیرعامل «ومعادن» در ادامه بازدید از واحدهای تولیدی و طرح‌های توسعه شرکت صبانور، از مجموعه معادن گلالی و باباعلی واقع در غرب کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های در حال ‌انجام این دو معدن مهم قرار گرفت. مدیران عامل شرکت‌های صبانور، تجلی توسعه معادن و فلزات و نیز معاونان هلدینگ «ومعادن» در کنار جمعی از مسوولان این شرکت‌ها دکتر سعدمحمدی را در این بازدیدها همراهی می‌کردند.
قابل ‌ذکر است محدوده معادن باباعلی در ۳۵ کیلومتری شهر همدان واقع‌شده و دارای پنج آنومالی است که درحال‌حاضر دو آنومالی آن در حال استخراج بوده و دارای حدود چهار میلیون تن ذخیره قطعی است که سقف تناژ استخراجی سالانه آن ۰۰۰/۶۰۰ تن است. همچنین محدوده معادن گلالی در ۲۸ کیلومتری شهرستان قروه (استان کردستان) واقع شده که دارای دو آنومالی فعال است. این محدوده دارای حدود ۱۸ میلیون تن ذخیره قطعی بوده و سقف تناژ استخراجی سالانه آن ۰۰۰/۵۰۰ تن است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سپاس و قدردانی از مدیران، کارشناسان و کارگران مجموعه واحدهای تولیدی تحت پوشش صبانور اظهار امیدواری کرد که با پیش‌بینی تمهیدات لازم، امکان رشد قابل توجه تولیدات آنها فراهم شود.

آینده‌نگری و اقدام به موقع؛ لازمه توسعه است

سعدمحمدی همچنین در ادامه بر انجام کار پژوهشی در زمینه فرآوری محصولات در جهت افزایش کمی و کیفی تولید واحدها تاکید کرد. وی آینده‌نگری و اقدام به ‌موقع در خصوص توسعه زیرساخت‌ها مانند تامین برق و آب مورد نیاز را لازمه توسعه صنعت دانست و افزود: مسیر پیشرفت و توسعه شرکت صبانور با برندسازی از طریق ارتقای کیفیت و راندمان تولید میسر می‌شود. وی گفت: به عنوان سرمایه‌گذار، ضمن تقدیر از تمامی تلاش‌های صورت‌گرفته، انتظار داریم با توجه به پتانسیل بالایی که در نیروهای جوان و متخصص صبانور وجود دارد و استفاده بهینه از منابع موجود، بیش از گذشته شاهد رشد و پویایی این مجموعه باشیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همچنین بر بازنگری در طراحی کارخانه و ارزیابی فرآوری باطله‌ها برای رشد راندمان و سودآوری مجموعه تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد: این مهم است که در هر جایگاهی هستیم، نقش خود را در تولید و ارتقای درآمد ناخالص ملی، در حد توان و امکانات خود ایفا کنیم. توفیق در خدمت‌رسانی به مردم، رساندن منافع به ایشان و توسعه تولید و اشتغال در کشور از بزرگ‌ترین ارزش‌های الهی است که باید قدر بدانیم و در راستای انجام وظایف خود به‌خوبی حرکت ‌کنیم.

سعدمحمدی با اشاره به تغییر پرسرعت فناوری در جهان، اهمیت روزافزون برنامه‌ریزی برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای روز دنیا و ارتقای دانش و مهارت کارکنان تمامی شرکت‌های گروه را برای بهبود شرایط کار یادآور شد.

لزوم توجه ویژه به موضوع اکتشاف

مدیرعامل «ومعادن» همچنین در ادامه سفر خود به استان کردستان از مجموعه کارخانه یک میلیون تنی تولید کنسانتره و معادن شهرک نیز بازدید کرد. در این برنامه، طرح جامع اکتشاف ۱۴۰۱ در محدوده‌های باباعلی، گلالی، شهرک، ظفرآباد و صاحب سقز هم مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه مدیران مجتمع صبانور در خصوص روند رو به رشد تولید کنسانتره در مجموعه، گزارش مفصلی را ارائه کردند. دکتر سعدمحمدی با قدردانی از تلاش‌های صورت ‌گرفته و با تاکید بر توجه جدی و عملیاتی به موضوع اکتشاف به عنوان اولین و مهم‌ترین قدم در توسعه فعالیت‌های صبانور از مسوولان این مجموعه خواست در اسرع وقت برنامه عملیاتی خود را در موضوع اکتشاف ارائه کنند.

وی افزود: هلدینگ از ظرفیت‌های خود برای تامین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز جهت تسریع عملیات اکتشاف و حفاری در شرکت صبانور و سایر شرکت‌های زیرمجموعه استفاده خواهد کرد. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد: برای بالا بردن بهره‌وری تولید کارخانه کنسانتره، لازم است از تیم‌های فنی و ظرفیت‌های مشاوره و مجموعه‌های دانش‌بنیان به ‌درستی استفاده شود تا مشکلات موجود کاملا مرتفع شود.

لزوم بهبود فرآوری باطله، اصلاح انفجار، طراحی ساختار معدن و تامین تجهیزات جدید در حمل‌ونقل برای کاهش هزینه تمام شده نیز از جمله موضوعاتی بود که در جلسه با مسوولان مجتمع مورد بحث قرار گرفت. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از مدیران صبانور خواست برنامه جامع صبانور در سه بخش اکتشاف، معادن و کارخانه با زمان‌بندی مشخص تدوین و به هلدینگ ارائه شود.

دکتر سعدمحمدی افزود: لازم است تمهیداتی به کار گرفته شود تا فرصت‌های از دست رفته به خاطر معضل کمبود برق یا آب در واحدهای تولیدی به حداقل ممکن برسد.

قابل ذکر است مجموعه معادن شهرک در شمال شرق استان کردستان واقع شده و دارای هفت آنومالی است که عملیات استخراج از سه آنومالی آن در حال انجام است. این محدوده دارای حدود ۴۴ میلیون تن ذخیره قطعی است.

بازدید از گندله‌سازی دو میلیون تنی صبا امید غرب خاورمیانه

همچنین در بازدید دکتر سعدمحمدی از پروژه گندله‌سازی صبا امید، روند پیشرفت فیزیکی پروژه، چالش‌ها و مشکلات موجود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شرکت صبا امید غرب خاورمیانه در حال تکمیل عملیات اجرای فاز اول پروژه گندله‌سازی به ظرفیت یک میلیون تن و آماده‌سازی شرایط برای اجرای فاز دوم پروژه به منظور دستیابی به ظرفیت تولید مجموعا دو میلیون‌ تن گندله در سال است.

در این بازدید که با همراهی معاونان «ومعادن» و مدیران عامل شرکت‌های تجلی و صبانور و جمعی از مسوولان شرکت‌های مرتبط با پروژه برگزار شد، گزارش مبسوطی توسط مجریان طرح ارائه شد. در گزارش یادشده پیشرفت فیزیکی طرح حدود ۲۶ درصد اعلام شد و کارهای انجام شده در بخش‌های مختلف طرح به همراه مستندات مربوطه و چالش‌ها و موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت.
سعدمحمدی ضمن تاکید بر تسریع روند اجرای طرح گفت: برای تحقق هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام در سال ۱۴۰۴ که در سند توسعه ایران اسلامی عنوان شده، نیاز است سالانه به میزان ۷۸ میلیون تن گندله در کشور تولید شود و اجرای طرح احداث کارخانه گندله‌سازی صبا امید غرب از جمله پروژه‌هایی است که در راستای انجام این مهم و تکمیل زنجیره آهن و فولاد در استان کردستان برنامه‌ریزی شده است. با توجه به سرمایه‌گذاری‌های مهمی که در غرب کشور در قالب فولاد کردستان توسط هلدینگ صورت گرفته، لازم است برای تامین خوراک کارخانه یادشده، طرح گندله‌سازی صبا امید غرب، در زمان‌بندی پیش‌بینی شده به نتیجه برسد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات افزود: به سرعت اجرای پروژه با حفظ استانداردهای کمی و کیفی باید افزوده شود و هرگونه پشتیبانی و تامین مالی لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد. وی توجه ویژه به موضوع ایمنی کار را از اولویت‌های اجرای طرح برشمرد. سعدمحمدی با تاکید بر لزوم استفاده بجا و بهینه از منابع منطقه، مجریان طرح را به استفاده از پساب برای تامین آب کارخانه و آینده‌نگری در خصوص سایر نیازهای کارخانه به ‌ویژه تامین برق، برنامه‌ریزی در خصوص استخدام و آموزش نیروی انسانی با اولویت نیروهای محلی فراخواند.

یادآوری می‌شود طرح احداث کارخانه دو میلیون تنی گندله‌سازی صبا امید غرب خاورمیانه از جمله پروژه‌های ۴۸‌گانه پیشران پیشرفت اقتصادی کشور است که در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار واقع در بخش کرانی شهرستان بیجار با فاصله ۴۰ کیلومتری معادن صبانور در حال اجراست و سهامداران اصلی آن را دو شرکت زیرمجموعه «ومعادن» یعنی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات تشکیل می‌دهند.

پیام تبریک به مناسبت هفته روابط عمومی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همچنین با تبریک هفته روابط عمومی، در پیامی اعلام کرد: جهان بدون ارتباطات، به دهکده‌ای متروک و خالی از سکنه می‌ماند که سرنوشتی جز سکون و سکوت نخواهد داشت.
سعدمحمدی افزود: زندگی مجموعه‌ای به ‌هم ‌پیوسته از پیام، تماس، اتصال و ارتباط است. هر خلقت و تولدی در هستی، حاوی پیامی از جانب پروردگار بی‌همتاست؛ پیامی با این محتوا که خالق جهان همچنان به رشد و تعالی بشر و دیگر موجودات امیدوار است. هفته روابط‌عمومی و روز جهانی ارتباطات فرصتی است تا کیفیت روابط انسانی را بازنگری کنیم و برای محکم کردن پایه‌های ارتباطات در گستره فردی، سازمانی و اجتماعی در راستای نیل به اهداف متعالی، قدمی برداریم.

در ادامه پیام تبریک سعدمحمدی آمده است: ۲۷ اردیبهشت وقت مبارکی است برای یادآوری تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی کارشناسان و فعالان عرصه روابط‌عمومی؛ که اگر نباشند میوه‌های باغ صنعت، معدن و دیگر بخش‌های تولید و اقتصاد به ثمر نمی‌رسد و از چشم‌ها پنهان می‌ماند. این روز ارزشمند را به تمام عزیزان شاغل در روابط‌عمومی سازمان‌ها، موسسات، تشکل‌ها و رسانه‌ها به ویژه کارکنان خدوم روابط‌عمومی‌های صنعت و معدن صمیمانه تبریک می‌گویم و از خدای منان توفیق روزافزون آنان را خواستارم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 262191
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا