دامنه نوسان نرخ سود بین بانکی محدود شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  طبق اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی به ۲۰.۸۹ درصد رسیده که معادل همین نرخ در بیستم مهرماه است. در بازه زمانی ۲۰ مهر تا به امروز نیز هرچند این نرخ رشد اندکی تا ۲۰.۹۸ درصدی داشته با این وجود بانک مرکزی از مرزشکنی این نرخ جلوگیری کرده است.

جدول نرخ سود بین بنکی که بر روی تارنمای بانک مرکزی قرار دارد نشان می دهد که این نرخ از ابتدای سال بالای ۲۰ درصد بوده و نرخ های زیر این کانال را به خود ندیده است. در این بین، نرخ بهره بین بانکی برای سه هفته متوالی توانست به ۲۱ درصد برسد و نرخ های ۲۱.۱۴، ۲۱.۳۱ و ۲۱.۱۳ درصدی را به خود ببیند. در سایر موارد این نرخ در کانال ۲۰ درصدی در نوسان بوده است.

به نظر می رسد بانک مرکزی از یک سو به دنبال جلب نظر اقتصاددانان برای مقابله با نرخ تورم است، چه آنکه صاحب نظران اقتصادی نرخ سود را ابزار جامعی برای مبارزه با تورم عنوان می کنند. در عین حال بانک مرکزی در تلاش است که جلوی مرزشکنی و نزدیک شدن نرخ سود بین بانکی به سقف دالان تعیین شده را که ۲۲ درصد است بگیرد. این موضوع با هدف حمایت از بازار سرمایه و کاهش نگرانی های فعالان این حوزه صورت می گیرد. جدول تحولات نرخ سود از ابتدای تابستان در ادامه می آید.

تاریخ

نرخ بهره بین بانکی (درصد)

۰۲/۰۹/۱۴۰۱

۲۰.۸۹

۲۵/۰۸/۱۴۰۱

۲۰.۹

۱۸/۰۸/۱۴۰۱

۲۰.۸۶

۱۱/۰۸/۱۴۰۱

۲۰.۸۸

۰۴/۰۸/۱۴۰۱

۲۰.۹۸

۲۷/۰۷/۱۴۰۱

۲۰.۸۶

۲۰/۰۷/۱۴۰۱

۲۰.۸۹

۱۳/۰۷/۱۴۰۱

۲۰.۸۸

۰۶/۰۷/۱۴۰۱

۲۰.۹

۳۰/۰۶/۱۴۰۱

۲۰.۹۴

۲۳/۰۶/۱۴۰۱

۲۰.۹۳

۱۶/۰۶/۱۴۰۱

۲۰.۸

۰۹/۰۶/۱۴۰۱

۲۰.۷۴

۰۲/۰۶/۱۴۰۱

۲۰.۶۵

۲۶/۰۵/۱۴۰۱

۲۰.۶۴

۱۹/۰۵/۱۴۰۱

۲۰.۵۹

۱۲/۰۵/۱۴۰۱

۲۰.۶۴

۰۶/۰۵/۱۴۰۱

۲۱.۱۳

۳۰/۰۴/۱۴۰۱

۲۱.۳۱

۲۳/۰۴/۱۴۰۱

۲۱.۱۴

۱۶/۰۴/۱۴۰۱

۲۰.۹۵

۰۹/۰۴/۱۴۰۱

۲۰.۸۵

۰۲/۰۴/۱۴۰۱

۲۰.۸۲

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 308531
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا