خرید تضمینی گندم امسال تا ۷ میلیون تن افزایش می‌یابد

به گزارش جهان صنعت نیوز: علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی امروز در همایش ملی آغاز سال زراعی جدید با عنوان جهش تولید در دیم زارهای کشور، اظهار داشت: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از سه سال پیش برنامه ریزی برای جهش تولید در دیم زارهای کشور شروع شده است به طوری که در سال گذشته در سطحی حدود ۶۷۰ هزار هکتار کشت دیم انجام شد و امسال دو میلیون و ۶۰۰ هزاره کتار در دست اجرا داریم

وی افزود: در سال زارعی پیش رو در سطحی حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی دیم در ۲۱ استان کشور تولید انجام خواهد شد که در صورت داشتن پتانسیل و نیروهای ماهر حتی به ۵ رمیلیون هکتار نیز توسعه خواهد یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کل اراضی کشور ۱۶۵ میلیون هکتار است که در حدود ۳۷ میلیون هکتار آن امکان کشت وجود دارد؛ اراضی که در چرخه کشت وجود دارند ۱۸.۵ هکتار است.

مهاجر اظهار داشت: طرح جهش تولید در موسسه تحقیقات دیم و سیمیت در حال تحقیق وبررسی است تا علی رغم بارش بارندگی ها در کشور بتوانیم تولید در دیم زارهای کشور را توسعه دهیم.

وی گفت: این طرح در دو سال در سطحی حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار پوشش داد که امسال امیدواریم بتوانیم براساس اقدامات انجام شده به رکورد خوبی دست یابیم و تا ۵ میلیون هکتار توسعه دهیم.

این مقام مسئول گفت: خرید تضمینی گندم کشور از مرز ۶ میلیون تن گذشته است اما این امیدواری وجود دارد که بتوانیم تا هفت میلیون تن خرید تضمینی گندم درسال جاری داشته باشیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 277823
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا