خبر مهم وزیر صنعت برای بازار خودرو/ مجوز افزایش قیمت خودرو صادر شد؟

به گزارش جهان صنعت نیوز:  رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است، قیمت خودرو در کارخانه افزایش یابد، گفت: خیر، این موضوع شایعه است.


بنا به این گزارش، طی ماه‌های گذشته خبرهایی مبنی بر احتمال افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در رسانه‌ها منتشر شد و صحبت‌های سخنگوی وزارت صمت مبنی بر اینکه ما مسیر صدور مجوز افزایش قیمت‌ها را نبسته‌ایم و خودروسازان می‌توانند متناسب با افزایش هزینه‌های تولید درخواست‌های خود را به سازمان حمایت ارسال کنند تا در ستاد تنظیم بازار بررسی شود، به تقویت این احتمال دامن زد.

در همین رابطه، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته بود: افزایش قیمت خودرو، پیش از اصلاح ساختار خودروسازی‌ها و کاهش هزینه‌های مازاد اجحاف در حق مردم است و نارضایتی مردم از خودروهای داخلی را بیشتر می‌کند.

علی جدی درباه انتشار برخی خبرها مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، عنوان کرده بود: از آنجا که ساختار تولید خودروسازی‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بوده، بازار این محصول انحصاری است و دولت در این حوزه نقش اصلی در تصمیم‌گیری دارد، هزینه‌های سربار این صنعت بسیار است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه مازاد صنعت خودروسازی از جیب مصرف‌کننده پرداخت می‌شود، افزوده بود: تولیدکننده خودرو انگیزه‌ای برای ارتقا کیفیت خودروهای تولیدی ندارد زیرا عرضه و تقاضا خودرو متناسب نیست و مصرف‌کننده ناچار به خرید این خودروها است.

جدی خاطرنشان کرده بود: فاصله قیمتی خودرو در کارخانه با بازار با افزایش بهای این کالا در کارخانه کاهش نمی‌یابد زیرا اکنون تقاضا بیش از عرضه بوده و خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده بنابراین قیمت خودرو در بازار همزمان با گران شدن خودرو در خودروسازی‌ها افزایش می‌یابد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 296595
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا