خانه دلخواه خود را اینترنتی بخرید

جهان صنعت نیوز|  از سال ۲۰۱۵ میلادی تور مجازی به عنوان یک ابزار جدید بازاریابی راه خود را در بسیاری از صنایع مانند املاک و مستغلات باز کرد و مشاوران مسکن از این فناوری برای به نمایش گذاشتن املاک خود استفاده کردند.از آن زمان به بعد استفاده از این فناوری رشد چشمگیری پیدا کرد و تور مجازی به یک سرویس پویا و در دسترس‌ تبدیل شد.


اگر تاکنون به دنبال خانه برای اجاره یا خرید بوده‌اید، با فرآیند متداول جستجوی ملک آشنا هستید. به طور معمول مشاوران املاک فهرستی از فایل‌های موجود را به مشتری ارائه می‌کنند و سپس به سراغ ارائه مشخصات، ،مذاکره و در نهایت بازدید حضوری از ملک می‌روند. این روالی است که شاید ده‌ها سال بدون تغییر انجام می‌شود و همیشه برای متقاضیان یک مرحله پر از چالش بشمار می‌آید. اما در حقیقت این روش با توجه به شرایط امروز زندگی شهرنشینی هم برای مشاوران املاک و هم برای افراد جویای ملک فرآیندی دشوار و زمان‌بر است.

با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت در کشور و افزایش استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی این امکان برای افراد فراهم شده‌است تا بیش از پیش از پلتفرم‌های آنلاین برای جستجوی ملک استفاده کنند، بنابراین وبسایت‌های حوزه املاک همانند که بیشترین تعداد فایل‌های ملکی دارای تور ۳۶۰ درجه مجازی را دارند ،علاوه بر صرفه‌جویی در زمان مشتری، کیفیت خدمات مشاوران املاک را نیز افزایش داده و تا حد امکان از بازدید‌های غیر ضروری جلوگیری می‌کنند.

افراد جویای ملک تا پیش از نهایی کردن تصمیم خود برای خرید یا اجاره به طور معمول باید دست کم ۱۰ تا ۱۵ ملک را بازدید کنند که در صورت انجام بازدید حضوری از ملک نه تنها زمان زیادی باید صرف شود بلکه این حجم از سفرهای شهری باعث افزایش حجم ترافیک، مصرف سوخت و در نتیجه افزایش آلاینده‌های جوی می‌شود.

این در حالی است که استفاده از فناوری تور مجازی در وب‌سایت  نه تنها این مشکلات را حل کرده بلکه این امکان را برای میلیون‌ها نفر از افراد جویای ملک فراهم کرده است تا بدون خارج شدن از خانه یا محل کار خود بتوانند تمام ملک‌های  مد نظر خود را از پشت صفحه مانیتور یا گوشی تلفن همراه با تمام جزئیات مشاهده کرده و فقط برای بازدید نهایی و تصمیم برای عقد قرارداد از خانه خارج شوند. برای آشنایی با این تکنولوژی با علیرضا نصری مدیرعامل وبسایت ihome که تور مجازی خرید خانه را ارائه کرده است، گفتگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

تور مجازی چه امکاناتی در اختیار افراد جویای ملک قرار می‌دهد؟

تور مجازی ihome.ir  به افراد جویای ملک این امکان را می‌دهد تا با کلیک کردن ماوس در نقاط مختلف تصویر در فضای داخل خانه حرکت کرده و زاویه دید خود را تغییر دهند. این امکان باعث می‌شود تا فرد جویای ملک بتواند خانه را از تمام زوایا مشاهده کرده و از یک سمت خانه به سمت دیگر برود، درست مانند وقتی که در داخل خانه قدم زده و از اتاقی به اتاق دیگر می‌رود.

ایجاد ارتباط حسی میان متقاضی و ملک مورد نظر نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از تور مجازی است به طوری که بر خلاف روش سنتی یعنی بازدیدهای شتاب زده یا مشاهده تصاویر دو بعدی، فرد با مشاهده تور مجازی می‌تواند در کمال آرامش هر یک از خانه‌ها را در ذهن خود مجسم و تمرکز خود و اعضای خانواده را به جزئیات معطوف کند.

 این امکان همچنین به فرد حس مالکیت در لحظه را نیز می‌بخشد و یکی از فرآیندهای چالش برانگیز و دشوار مشاوران املاک یعنی هدایت مشتری به سمت عقد قرارداد را به‌شدت آسان و کوتاه می‌کند که این امر یکی از مهمترین مزایای این فناوری برای مشاوران املاک است.

علاوه بر این استفاده از تور مجازی ۳۶۰ درجه شانس فروش یا به اجاره رفتن ملک را بیش از ۷۰ درصد افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا مشاوران املاک بتوانند با صرف کمترین هزینه و زمان ملک مورد نظر را به مشتری فروخته یا اجاره دهند.

وبسایت  ihome.ir با استفاده از دوربین‌ها و نرم‌افزارهای ویژه، توانسته‌است فناوری تور مجازی ۳۶۰ درجه را با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه در اختیار تمام مشاوران املاک قرار دهد و با بیشترین تعداد فایل دارای تور مجازی تعامل میان افراد جویای ملک و مشاوران املاک را افزایش دهد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 36213
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا