حذف ۴ صفر از پول ملی تاثر مثبتی ندارد

جهان صنعت نیوز: حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به مطرح شدن بحث حذف  ۴ صفر از پول ملی، اظهار داشت: نقدینگی، علت اصلی مشکلات اقتصادی کشور است و باید این مشکل را حل کرد و حذف ۴ صفر از پول ملی آثار چندان مثبتی در اقتصاد کشور نخواهد داشت.


وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی دولت باید به دنبال کنترل نقدینگی در کشور باشد، تصریح کرد: تا زمانی که نقدینگی در جامعه سرگردان باشد، مشکلات اقتصادی هم پابرجاست و اقداماتی چون حذف ۴ صفر از پول ملی هم راه به جایی نمی‌برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به جای حذف ۴ صفر از پول ملی باید هر چه سریع‌تر ساختار بودجه اصلاح شود، گفت: یکی دیگر از مشکلات اساسی ما این است که بودجه کشور با شرایط اقتصادی فعلی تناسب ندارد و باید اصلاحاتی در بودجه صورت گیرد.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: متاسفانه دولت تاکنون اقدامات درخوری برای اصلاح بودجه انجام نداده است، در حالی که باید برای تحقق این مسئله اقداماتی چون کاهش هزینه‌های مازاد دولت در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت در اولویت قرار گرفتن اصلاح ساختار بودجه، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه مهمترین برنامه‌ای است که دولت و مجلس باید با مشارکت یکدیگر آن را انجام دهند اما متأسفانه دولت، مجلس را از فرآیند اصلاح ساختار بودجه حذف و گزارش خود در این باره را در شورای هماهنگی اقتصادی قوا ارائه کرده‌ است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: یکی از فاکتورهای اصلی اصلاح ساختار بودجه، کاهش وابستگی کشور به نفت است که این مسئله مستلزم آن است که درآمدهای جایگزین نفت در بودجه پیش‌بینی شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 41603
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا