جزییات تازه از پرونده محموله آلات موسیقی گمرک بوشهر

به گزارش جهان صنعت نیوز:   طی چند روز گذشته یک مرجع مهم نظارتی ابهامات تازه ای را درباره محموله آلات موسیقی گمرک بوشهر مطرح‌کرده که این نکات میتواند زوایای پنهان مانده بیشتری از این پرونده را روشن کند.


در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲  عوامل نظارتی گمرک بر وجود برخی اشکالات و ایرادات در فرآیند انجام تشریفات گمرکی اظهار نامه‌های خاص از جمله بحث الات موسیقی اشاره کرده بودند که در همین راستا در بند ۸ نامه مکاتبه مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۱ حوزه نظارت مذکور اعلام شده کالای یاد شده متروکه گردیده است.

در همین راستا از گمرک بوشهر خواسته شده ضمن بیان مشروح چگونگی تشریفات گمرکی اظهارنامه‌های مذکور، ابهامات به تفکیک هر بند به همراه ارسال مستندات مربوطه و با قید فوریت، برطرف شود.

با توجه به اینکه تعرفه اظهاری کالا ۸۵۱۸۲۱۰۰ (به شرح تجاری تک بلندگو تعبیه شده در محفظه آن) که با شرح تجاری کالای موجود (لوازم و آلات موسیقی)‌ متفاوت و مغایر می‌باشد و همچنین ماخذ حقوق ورودی نیز مغایر و متفاوت است، بایستی شفاف سازی لازم در این خوزه انجام شود.

نکته بعدی اینکه بایستی مشخص شود، پذیرش اصلاحیه ثبت سفارش با توجه به مراتب فوق و قبل از رسیدگی‌های صورت گرفته و بازرسی‌های انجام شده بر چه اساس بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 232778
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا