جابجایی قدرت در هیات مدیره بورس انرژی

به گزارش جهان صنعت نیوز: در پی برگزاری مجمع عادی سالیانه و فوق العاده سهامداران شرکت بورس انرژی ایران علاوه بر تصویب صورت‌های مالی، هفت عضو حقوقی جدید هیأت مدیره این رکن بازار سرمایه برای مدت دو سال انتخاب شدند.

در انتخابات اعضای جدید هیأت مدیره این بورس به ترتیب شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با ۱.۲۷۶.۰۰۸.۰۹۵ رأی، سرمایه گذاری نفت تأمین با ۱.۱۹۹.۳۶۳.۶۷۰ رأی، توسعه مالی مهر آیندگان با ۱.۱۶۹.۶۳۸.۴۲۸ رأی، گروه مالی ملت با ۱.۰۹۳.۱۲۶.۲۹۷ رأی، کانون کارگزاران بورس با ۱.۰۶۱.۸۱۰.۵۰۹ رأی، سرمایه گذاری اهداف با ۱.۰۲۷.۸۵۱.۷۶۷ رأی و کانون نهادهای سرمایه گذاری با ۹۷۳.۰۶۶.۵۶۵ رأی به مدت دو سال مدیریت این شرکت را برعهده خواهند گرفت.

به این ترتیب با انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره بورس انرژی ایران، شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا با نمایندگی علیرضا خجسته وهاب زاده و همچنین گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با نمایندگی حسین شهریاری مرغچوئیه از این ترکیب خداحافظی کرده‌اند.

طبق ماده ۱۱۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت اعضای حقوقی عضو هیأت مدیره می‌بایست یک نفر را به عنوان نماینده خود جهت حضور در هیأت مدیره معرفی کنند. شخص یا اشخاص حقوقی عضو هیأت مدیره می‌توانند نمایندگان خود در هیأت مدیره را هر زمان که بخواهند عزل کنند به شرط آنکه در هر زمان جانشین او را مکتوباً معرفی نمایند و اگر شخص حقوقی نماینده خود را عزل کند و نماینده‌ای را مکتوباً و همزمان با عزل نماینده قبلی به عنوان جانشین او معرفی نکند حتی در فرض حضور در جلسه هیأت مدیره، غایب محسوب خواهد شد.

انتظار می‌رود پس از تشکیل نخستین جلسه هیأت مدیره جدید شرکت بورس انرژی ایران و تعیین نمایندگان اعضای حقوقی در این ترکیب، مطابق با قانون بازار سرمایه و مقررات سازمان بورس نسبت به معرفی مدیرعامل جدید این شرکت بر اساس تأیید صلاحیت‌های حرفه‌ای سازمان بورس یا ادامه همکاری با مدیران قبلی تصمیم گیری شود.

جابجایی قدرت در هیات مدیره بورس انرژی

تصویر دریافتی از مجمع فوق العاده سهامداران بورس انرژی ایران

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمهپیشنهاد ویژه
شناسه : 274361
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا