ثابت ماندن قیمت لوازم یدکی خودروها و نرخ خدمات تعمیرگاهی

جهان صنعت نیوز: «سید مهدی کاظمی» سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران روز (یکشنبه) در این زمینه گفت:‌ از نخستین ساعت های افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین تاکنون، هیچ افزایش قیمتی در لوازم و قطعات یدکی خودروها اعمال نشده است.


به گفته این مقام صنفی، موضوع بنزین سبب شده تا رانندگان و صاحبان خودروها کمتر سوار اتومبیل های خود شده یا راهی مسافرت شوند که به‌طور قطع کاهش خرابی خودروها را به دنبال داشته و به همین دلیل باید منتظر کاهش مراجعه به تعمیرگاه ها باشیم.

وی ادامه داد:‌ این مساله سبب کاهش فروش قطعات و لوازم یدکی شده و از طرفی فروشندگان و اعضای صنف لوازم یدکی نیز به دلیل بدهی های خود، به ناچار قیمت های خود را در روزهای گذشته کاهش داده‌اند.

کاظمی خاطرنشان کرد: اگر مسوولان به قول های خود عمل کرده و سهمیه بنزین وانت بارها، آژانس ها و تاکسی ها را افزایش دهند، قیمت ها همچنان بدون تغییر خواهد ماند.

وی مدعی شد که از زمان افزایش قیمت بنزین تاکنون، حتی یک پرونده در خصوص گرانی قیمت قطعات به این اتحادیه واصل نشده، بلکه عمده شکایات درباره قطعات بی کیفیت، فروش اشتباهی قطعه یا تعویض آنها بوده است.

مسوول رسیدگی به شکایات اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران تاکید کرد:‌ اکثر اعضای این اتحادیه متشکل از هفت هزار و ۵۰۰ نفر عضو در خیابان های اکباتان، امیرکبیر، سعدی و ملت پایتخت فعالیت دارند، اما اگر کسی در دیگر شهرها یا مناطق اطراف تهران با سوء استفاده از شرایط بخواهد جنس خود را گران بفروشد، دلیل بر گرانی نمی شود و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی در عین حال هر گونه افزایش احتمالی قیمت‌ها را ناشی از نرخ ارز و بویژه برای تامین مواد اولیه خارجی تولید برشمرد که آن هم با وقفه ای ۱۰ تا ۲۰ روزه آثار خود را بر قیمت‌ها نشان خواهد داد.

کاظمی تاکیدکرد:‌ افراد لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز خود را از فروشگاه های دارای جواز کسب تامین کنند.

 سهم ناچیز بنزین در تولید لنت و کلاچ

«حسین لاجوردی» رئیس انجمن لنت ترمز و کلاچ نیز گفت: تاکنون هیچ افزایش قیمتی به دلیل رشد قیمت بنزین در محصولات تولیدی این اتحادیه داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ سهم بنزین در تولید لنت ترمز و کلاچ بسیار ناچیز است و حتی از اعضای انجمن خواسته ایم تا برای پیشگری از مواجهه با رکود، قیمت ها را کاهش دهند.

ثابت ماندن قیمت خدمات تعمیرگاهی تا پایان امسال

«علیرضا نیک آئین» رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران نیز می گوید:‌ این اتحادیه تا پایان امسال هیچ افزایش قیمتی بر خدمات خود اعمال نخواهد کرد.

وی گفت: آخرین بار اسفندماه پارسال نرخ های خدمات این اتحادیه افزایش یافت، اما اعضای صنف معتقدند هرگونه افزایش قیمت ها، به دلیل قدرت خرید پایین مردم کشش نداشته و کاهش مراجعه مردم به تعمیرگاه ها را به دنبال خواهد داشت.

نیک آئین افزود: با این حال در روزهای گذشته پس از افزایش قیمت بنزین، شکایات مربوط به افزایش نرخ‌ها ۱۰ درصد رشد داشته که در همه موارد مبالغ بیشتر دریافت شده عودت داده شده است.

وی در عین حال منکر رشد قیمت برخی لوازم یدکی خودروهای خارجی نشد، اما آن را ناشی از تغییر قیمت ارز در هفته های اخیر برشمرد.ایرنا

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 65892
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا