تکذیبیه بانک مرکزی درباره شایعه حضور روحانیون در شعب بانک‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز:  طی روزهای اخیر به دنبال اظهارات آقای مصباحی‌مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی مبنی بر استفاده از ناظران شرعی در بانک‌ها (منظور وی حضور ناظران در دفاتر مرکزی حدود ۳۰ بانک و موسسه اعتباری بود، نه هر شعبه بانک در سراسر کشور)، برخی رسانه‌های منتقد دولت با پخش شایعه‌ای مدعی شدند قرار است برای هر شعبه بانک یک روحانی استخدام شود.


پس از پخش این شایعه توسط برخی رسانه‌های منتقد دولت و تکذیب رسمی آن، این رسانه‌ها در ادعای خلاف واقع جدید خود مدعی شدند که بانک مرکزی از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده است!

در همین زمینه، بانک مرکزی در خصوص شایعه مطرح‌شده مبنی بر اینکه قرار است بیش از ۲۰ هزار روحانی در شعب بانک‌ها مستقر شوند، ضمن تکذیب این موضوع اعلام کرد براساس مصوبه شورای فقهی بانک مرکزی، در هر بانک یا موسسه اعتباری، یک نفر به عنوان مسوول نظارت شرعی در کمیته تطبیق حضور خواهد داشت تا به عنوان عضوی از اعضای کمیته مذکور، انطباق عملکرد آن بانک و موسسه اعتباری با ضوابط و مقررات شرعی را کنترل نماید.

بنابراین برخی ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر حضور ناظران شرعی در تمامی شعب بانک‌ها به هیچ وجه صحت ندارد. همچنین برخلاف ادعاهای مطرح‌شده، ناظران شرعی به هیچ وجه منحصر به روحانیون محترم نمی‌باشند و همه متخصصان صاحب صلاحیت در حوزه بانکداری اسلامی (حوزوی یا دانشگاهی)، پس از اخذ گواهینامه حرفه‌ای مربوطه می‌توانند با انتخاب بانک یا موسسه اعتباری و تایید شورای فقهی بانک مرکزی، به عنوان ناظر شرعی در کمیته تطبیق حضور داشته باشند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 285797
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا