تولید دارو ۳۰ درصد رشد کرد

جهان صنعت نیوز:  در بازه زمانی یاد شده، تولید پودر شوینده با افت ۶.۷ درصدی به ۳۴۰ هزار و ۸۰۰ تن رسید.


لاستیک خودرو در این مدت کاهش ۱۰.۳ درصدی تجربه کرد و به ۱۰۶ هزار و ۶۰۰ تن رسید.

رشد تولید کاغذ و کارتن

تولید انواع کاغذ اما با ثبت رشد ۴.۶ درصدی به ۵۷۱ هزار و ۵۰۰ تن رسید. همچنین کارتن سازان موفق به تولید ۲۹۵ هزار و ۲۰۰ تن از این محصولات شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱.۲ درصدی داشت.

از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۴۰۰ هزار و ۳۰۰ مترمکعب نئوپان و ۷۱۸ هزار و ۳۰۰ متر مکعب فیبر تولید شد که در مقایسه با هفت ماهه پارسال به ترتیب رشد ۲۲.۳ درصدی و ۳.۵ درصدی داشته است.

 تولید سموم دفع آفات نباتی در این مدت با رشد ۲۹.۳ درصدی به ۲۲ هزار و ۲۰۰ تن رسید.

افت تولید فرش ماشینی

برپایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا پایان مهرماه ۳۷ میلیون و ۳۹۷ هزار متر مربع فرش ماشینی در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۲۱ درصدی داشته است.

در این مدت، ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار فوت مربع چرم و ۷۴ میلیون و ۱۰۰ هزار زوج انواع پایپوش تولید شد که در مقایسه با هفت ماهه پارسال به ترتیب رشد ۲.۸ درصدی و ۶ دهم درصدی داشته است.

رشد ۱۹.۱ درصدی تولید الیاف و تاپس پلی استر (۱۳۶ هزار و ۴۰۰ تن)، رشد ۲۲.۸ درصدی نخ پلی استر (۱۷۲ هزار و ۵۰۰ تن)‌، همچنین افت ۵۶ درصدی تولید الیاف اکریلیک (۷۵۰ تن) و کاهش سه دهم درصدی تولید نخ سیستم پنبه ای و ترکیب الیاف مصنوعی (۱۲۳ هزار و ۸۰۰ تن)، از دیگر آمارهای قابل توجه ثبت شده در هفت ماهه امسال است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 66753
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا