توضیحات وزیر اقتصاد در خصوص کاهش مالیات واردات نهاده‌های تولید

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سید احسان خاندوزی در برنامه زنده تلویزیونی درباره کاهش مالیات واردات مواد اولیه و ماشین آلات تولید اظهار کرد: در ماه‌های اخیر و همزمان با افزایش جهانی قیمت کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید، قیمت این کالاها در کشور ما هم افزایش داشت.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل الزام قانونی، امسال نرخ ارز گمرک برای واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز ETS (سامانه نیما) تغییر کرد لذا واردکنندگان مواد اولیه تولید نیازمند سرمایه در گردش بالا برای ترخیص کالاهای وارداتی خود از گمرک بودند که این موضوع برای تولید مشکل ایجاد کرده بود و از سوی دیگر تولیدکنندگان برای تأمین سرمایه در گردش ترخیص کالاهای اولیه تولید به سمت نظام بانکی گسیل شد بودند.

وزیر اقتصاد یادآور شد: بنابراین قرار شد مالیات علی الرأس واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید از ۴ به ۲ درصد کاهش یابد. تا نیاز به مراجعه به بانک‌ها هم از سوی تولیدکنندگان کمتر شود.

وی تصریح کرد: کمک به تولیدکنندگان برای دولت نسبت به تأمین کسری‌های بودجه اولویت دارد و متمایلیم فشار کمبود بودجه به دولت وارد شود تا به تولیدکنندگان؛ ان نرخ می‌توان برای واردات همه کالاها یکسان باشد اما با توجه به اهمیت تولید، ترجیح دادیم تا این تخفیف به واردات مواد اولیه تولید داده شود تا به کالاهای مصرفی.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 273558
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا