تعمیر هواپیماهای مسافربری ۴ کشور در ایران

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد محمدی‌بخش در پاسخ به پرسشی درباره تعمیر هواپیماهای سایر کشورها و تأمین اقلام مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: در زمان حاضر هواپیماهای مسافربری ۴ کشور را در ایران تعمیر می‌کنیم که البته به‌دلایلی نمی‌توانم اسامی این کشورها را اعلام کنم.


وی ادامه داد: در رابطه با اقلام مورد نیاز هواپیما که باید الزامات ماهانه سازنده هواپیما را داشته باشد، بخشی را به‌سختی تأمین می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تأمین قطعه هواپیما در داخل کشور، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری برای مدیریت بخش تعمیر و نگهداری هواپیما با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان نهضت تعمیر قطعه با استانداردهای جهانی را برای بخشی از اقلام و تولید آنها در داخل راه‌اندازی کرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با اشاره به مدیریت پروازهای چارتر، اضافه کرد: در این خصوص نیز مسیرهای چارتری مشخص شده است و به‌دنبال حذف کامل پروازهای چارتری نیستیم. حذف برخی از پروازهای چارتری به ایرلاین‌ها ابلاغ شده است و آنها اجازه فروش بلیت این مسیرهای پروازی را ندارند.

محمدی‌بخش با ابراز اینکه “هفته آینده درباره پروازهای اربعین نشست خبری برگزار می‌کنیم”، گفت: به‌دلیل محدودیت فرودگاه نجف، هزینه ۲.۵ میلیون تومانی به‌ازای هر نفر به شرکتهای هواپیمایی تحمیل می‌شود. برای حل این مشکل پیگیری‌های فراوانی داشتیم که هنوز توفیقی در کاهش هزینه‌ها نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پروازهای اربعین بین ۷ تا ۱۰ روز انجام خواهد شد در واکنش به ادعای پاکستانی‌ها درباره خطر برخورد دو هواپیمای این کشور در آسمان ایران به‌دلیل خطای کنترلر ایرانی، تصریح کرد: اظهارات سخنگوی سازمان هواپیمایی پاکستان غیرکارشناسی و غیرواقعی بود، این‌گونه مسایل با توجه به محل رویداد بایستی توسط سازمان هواپیمایی کشور مربوطه پیگیری شود.

وی تأکید کرد: نوار مکالمات خلبان هواپیمای پاکستانی با برج مراقبت و کنترل تهران را پیاده‌سازی کردیم و اطلاعات اولیه نشان می‌دهد خلبان به‌دلیل عدم درک مفاهمه درست برج مراقبت، اقدام به کاهش ارتفاع به‌صورت خودسرانه کرده است.

وی بیان کرد: اتفاقاً این کاهش ارتفاع با تذکر خلبان هواپیمای روبه‌رویی که پاکستانی بوده است مواجه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: درخواست بازخوانی FDR هواپیمای پاکستانی را به مراجع قانونی داده‌ایم و اقدامات لازم در این زمینه را انجام خواهیم داد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 278759
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا