خودروهای مانده در پارکینگ‌ خودروسازان شهریور صفر می‌شود/تیبا،سمند و ۴۰۵ از چرخه تولید خارج شدند

به گزارش جهان صنعت نیوز: نشست مشترک “سید رضا فاطمی امین” وزارت صنعت، معدن و تجارت و “مهدی اسلام‌پناه” رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز برگزار شد.


تیبا، ساینا، سمند و ۴۰۵ از چرخه تولید خارج شدند

«مهدی اسلام‌پناه» در این نشست تاکید جدی بر کیفیت و کسب رضایت مشتریان به عنوان اصل مهم و همچنین رفع عیوب پر تکرار تاکید شد و نیز خروج خودروهای تیبا، ساینا، سمند و ۴۰۵ از چرخه تولید را اعلام کرد.

اسلام‌پناه در این جلسه که به منظور رفع ابهامات و مشکلات موجود در اجرای استاندارد خودرو برگزار شد، گفت: مردم نگران نباشند، سازمان ملی استاندارد ایران تمهیدات لازم را برای اجرای تعهدات خودروسازان دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت در زنجیره تولید خودرو باید رعایت شود، بیان کرد: با توجه به وجود چند هزار قطعه در تولید خودرو، ایراد موجود در یک قطعه باعث نقص در تولید نهایی خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه بی‌کیفیتی قطعه باعث بروز عیوب پر تکرار می‌شود، افزود: خودروسازان برای اطمینان از کیفیت نهایی باید قطعات خودرو را از تولیدکنندگانی تامین کنند که مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران باشد.

اسلام‌پناه با اشاره به هدف صادراتی وزارت صمت گفت: سخت‌گیری‌های عقلایی و علمی استاندارد برای تولید داخلی تمرینی برای ارتقای کیفیت خودرو به عنوان الزامات صادراتی خواهد بود.

دبیر شورای‌عالی استاندارد در پاسخ به درخواست وزارت صمت برای افزایش مدت گواهی تطابق تولید از یک ماه سه ماه تصریح کرد: در صورتی که تولیدکنندگان گزارش‌ها و الزامات کیفی و منبع تامین کنندگان را به صورت کامل به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال کند و متعهد به اظهارات خود باشند، این موضوع قابل‌اجرا خواهد بود. 

وی، ورود جدی سازمان استاندارد را به صنعت خودروسازی را فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در خصوص کیفیت خودرو و فرمان هشت ماده‌ای ریاست جمهور عنوان کرد و گفت: این دستورات شرایطی را به نحوی رقم می‌زند که تصمیمات جدی‌تر و سریع‌تر باشیم.

پارکینگ‌ خودروسازان تا شهریورماه خالی می‌شود

در ادامه «رضا فاطمی امین» وزیر صمت با تقدیر از تلاش سازمان ملی استاندارد ایران برای ارتقای سطح کیفی خودروها، گفت: این مهم یکی از وظایف محوله به وزارت صنعت، معدن و تجارت است. 

وی با اشاره به چالش‌های انباشته شده در زنجیره صنعت خودرو، به نقشه راه تحول این وزارت صمت اشاره کرد و افزود: این نقشه راه در سه مرحله تعریف شده که مرحله اول آن از آذر ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان ۱۴۰۱ تعیین شده که برگرفته از چهار مرحله، ثبات در تولید، اصلاح ساختار مالی و مدیریتی، ورود محصول جدید و برنامه‌ریزی‌های کیفی است.

وزیر صمت با اشاره به خروج خودروهای تیبا، ساینا، سمند و ۴۰۵ از چرخه تولید، اظهار داشت: خودروسازان موظف‌اند در اجرای تکالیف قانونی خود که  رضایت مشتریان را به دنبال دارد از هیچ کوششی دریغ نداشته باشند. 

فاطمی امین با بیان اینکه افزایش کیفیت به‌تدریج رخ می‌دهد، گفت: تا پایان امسال تغییرات کیفی خودرو  برای مردم قابل محسوس خواهد شد. 

وی با اشاره به خودروهایی که به دلیل نقص در تامین قطعه در پارکینگ‌ خودروسازان باقی مانده است، بیان کرد: این آمار از ۱۷۰ هزار دستگاه در سال قبل به ۲۲ هزار دستگاه در خردادماه امسال کاهش پیدا کرد و تا شهریورماه امسال به صفر می‌رسد.

 در این نشست مقرر شد خودروهایی که نتوانستند مجوز استاندارد را برای شماره‌گذاری دریافت کنند، با شرایطی قابل‌اجرا در قالب پیوست قانونی تعیین تکلیف شوند.

در این جلسه، معاونان و جمعی از مدیران کل سازمان ملی استاندارد ایران حضور داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 275390
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا