تصمیم صندوق توسعه ملی برای خرید سهام؛ نشانگر ارزندگی قیمت‌ها در بازار

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «حسین احمدی» در خصوص ورود و حمایت صندوق توسعه ملی به معاملات بازار سهام اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه منابع صندوق توسعه ملی به عنوان پس اندازی برای آیندگان و نیز هزینه آن برای اقدامات ضروری تلقی می‌شود؛ بنابراین برداشت این منابع برای جبران کسری بودجه دولت به عنوان اقدامی اشتباه محسوب می‌شود که از سوی برخی دولت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی به اقدام مهم صندوق توسعه ملی در زمینه خرید سهام تاکید کرد و گفت: خرید سهام از سوی صندوق توسعه ملی و با کد این صندوق برای نخستین بار اتفاقی بسیار مثبت است که اجرایی شد.
احمدی اظهار داشت: این نکته باید مورد توجه باشد که قطعا صندوق توسعه ملی به منظور کسب سود، تصمیم به خرید سهام در بازار می‌گیرد؛ بنابراین خرید سهام از سوی صندوق این موضوع را به سهامداران القا می‌کند که بازار در نقطه‌ای ارزنده قرار دارد و خرید سهام در وضعیت فعلی منجر به ضرر و زیان آنها در بازار نمی‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که ورود صندوق توسعه ملی به بازار سهام نشان‌دهنده حمایت ارکان مختلف از بازار از طریق ابزارهای مختلف و نیز تلاش مسوولان برای بازگرداندن اعتماد به سهامداران است.
احمدی روند فعلی معاملات بورس و نیز آینده این بازار را مورد ارزیابی قرار داد و تاکید کرد: با توجه به حجم پایین معاملات و نبود پول‌های هوشمند در بازار اظهار نظر نسبت به روند فعلی معاملات بورس کمی دشوار است.
وی به سبزپوشی شاخص بورس اشاره کرد و گفت: طی چند روز گذشته شاهد حمایت از سهام شاخص‌ساز بازار بودیم، اما این حمایت در اواسط هفته به سهام کوچک سرایت کرد.
به گفته این کارشناس بازار سرمایه، تحت تاثیر چنین اتفاقی شاخص هم‌وزن مثبت شد که این اتفاق به عنوان اقدامی مثبت از سوی مسوولان حاضر در بازار تلقی می‌سود.
احمدی تاکید کرد: اکنون معضل فعلی بازار، نبود پول هوشمند در بازار، عدم اعتماد سهامداران به بازار و حجم پایین معاملات در بازار است، این امر نشان از آن دارد که اگر حمایت هوشمند در بازار وجود نداشته باشد شرایط به مراتب سخت‌تر خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وجود چنین مساله‌ای، بهتر است تا دولت علاوه بر حمایت از این بازار به وضع قوانین مثبت، عدم ابلاغ تصمیمات فوری و پیش‌بینی‌‌پذیری شرایط بازار بپردازد تا تحت‌تاثیر چنین مسائلی شاهد بازگشت روزهای خوش در این بازار باشیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 302131
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا