ترمز هزینه وام مسکن در سال جدید کشیده شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:   بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۰۴ هزار و ۹۰۰، ۱۰۱ هزار و ۲۰۰ و ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد. اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۰۳ هزار و ۴۰۰، مردادماه با قیمت ۱۰۳ هزار و ۳۰۰ و شهریورماه با قیمت ۱۹۳ هزار ومان داد و ستد می‌شود.


 همچنین هر کدام از اوراق مهر و آبان و آذرماه این سال ۱۰۱ هزار و ۲۰۰، ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ و ۱۰۲ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی و بهمن سال گذشته نیز به ترتیب ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ و ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در بهمن ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛  لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده، تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ تومانی،۲۱ میلیون و ۸۰ هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ هشت میلیون و ۴۳۲هزار تومان خریداری کنند، در مجموع هزینه خرید اوراق ۲۹ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند. البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۴۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه هشت میلیون و۴۳۲ هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۵۰ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجردها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۱۶ میلیون و ۸۶۴ و متاهل‌ها نیز باید ۳۳ میلیون و ۷۲۸هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ میلیون و برای زوجین این مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین مجردها باید با پرداخت ۶ میلیون و ۳۲۴ هزار تومان و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۱۲ میلیون و ۶۴۸ هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 253818
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا