تداوم کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و دلالانی که زیان کردند

به گزارش جهان صنعت نیوز: هفته گذشته پس از اجرای طرح ساماندهی یارانه کالاهای اساسی، دلالان و سودجویان که همواره منتظر فرصتی برای ایجاد التهاب در بازار ارز هستند تا از آب گل آلود به نفع خود ماهی بگیرند دست به کار شدند. 

البته اقدامات آنها نتیجه‌ای نداشت چرا که در روزهای گذشته با حضور رییس جمهوری در بازار و گفت‌وگو با مردم، صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی درخصوص افزایش ذخایر اسکناس ارز و اینکه قیمت واقعی ارز پایین‌تر از بازار آزاد است سیگنال مثبت را منتشر کرد و موجب کاهش هزارتومان دلار در بازار آزاد شد . 

امروز در ادامه اقدامات انجام شده برای مقابله با التهاب بازار ارز، خبر وزارت اطلاعات مبنی بر شناسایی و انسداد حساب بانکی ۵۴۵ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در کشور باعث بازگشت آرامش به بازار شد و این بین دلالان بودند که دوباره ضرر کردند. 

طبق اطلاعیه وزارت اطلاعات با اجرای طرح برخورد با عوامل داد و ستد غیرمجاز ارزی در مدت اخیر، ۹ هزار و ۲۱۹ فقره حساب بانکی با گردش بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال از این عناصر در سطح کشور مسدود شد.

در نخستین روز کاری هفته جاری دلار در بازار آزاد با پانصد تومان کاهش وارد کانال ۲۹۰۰۰ تومان شد. همچنین در سامانه نیما ۲۶ هزار تومان و در صرافی بانکی ۲۵ هزار و ۶۸۲ تومان داد و سد می‌شد. 

این کاهش قیمت‌ها در روزهای اخیر نشان‌دهنده ادامه سیر نزولی نرخ دلار از نگاه معامله‌گران در روزهای آینده است.  

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 261655
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا