تداوم روند مثبت شاخص بورس با رشد ۲۴۱۲ واحدی

به گزارش جهان صنعت نیوز: شاخص هم‌وزن با ۲۲۴ واحد افزایش به ۳۸۰ هزار و ۵۸۷ واحد و شاخص قیمت با ۱۳۴ واحد رشد به ۲۲۸ هزار و ۲۹۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک هزار و ۶۵۸ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۱۸۴ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از سه میلیارد و ۶۱۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۴۱ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۳۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۳۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۳۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۹۱ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۵۷ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین بانک پارسیان (وپارس) با ۳۵۲ واحد، گروه داوریی برکت (برکت) با ۱۰۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۰۴ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۱۰۲ واحد و پتروشیمی فناوریان (شفن) با ۸۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، پتروشیمی فناوران (شفن) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۵۸ میلیون و ۵۴۹ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۴ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۷۶۲ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۸۱۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۳۳ هزار و ۱۲۱ نوبت بود.

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی شیراز (شراز)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر) و پلیمر آریاساسول (آریا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین صنعتی مینو (غصینو)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و پویا زرکان آق دره (فزر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 279620
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا