تداوم افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار

به گزارش جهان صنعت نیوز:   در معاملات امروز کل بازار سهام بیش از هفت میلیارد و ۴۴۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال و در بیش از ۵۸۸ هزار و ۸۴ نوبت معامله شد.

در ادامه روند انجام شده در بازار سهام، در معاملات امروز بورس تهران بیش از چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال و در ۳۲۴ هزار و ۵۱۷ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۶۵۷ واحد کاهش به ۳۲۴ هزار و ۴۳۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۴۱۲ واحد افت به ۲۰۳‌هزار و ۴۴۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲‌هزار و ۹۴۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۴ هزار و ۲۱۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، بانک ملت (وبملت) با ۶۶۲ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۸۴ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۱۸ واحد، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۰۵ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۳ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۸۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۵ واحد و پست بانک ایران (وپست) با ۶۷ واحد  تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۵۱۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۳۰ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۸۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۷۰ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۴۴۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۹۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۴۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۳۱ واحد  تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت (وبملت)، ایران خودرو (خودرو)،‌ بانک تجارت (وتجارت)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، گروه دارویی برکت (برکت) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۹۹ میلیون و ۴۷۵ هزار برگه سهم به ارزش ۲هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۶ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۴۷۶ واحد رسید.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۵۲۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۳ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۶۳ هزار و ۵۶۷ نوبت بود.

نمادهای پوسا زرکان آق دره (فرز)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، صنعتی مینو (غصینو)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، نفت پاسارگاد (شپاس)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و کلر پارس (کلر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، )، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، اعتباری ملل (وملل) و بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)  تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 248371
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا